نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

پاناسونیک با نام پیشین ماتسوشیتا، شرکت الکترونیکی ژاپنی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در کادوما، اوساکا قرار دارد.

شرکت پاناسونیک در سال ۱۹۱۸ توسط کونوسوکه ماتسوشیتا تحت نام ماتسوشیتا تأسیس شد و در طول سال‌های متمادی فعالیت در صنایع الکترونیک و مخابرات، امروزه در ردیف شرکت‌های بزرگ ژاپنی مانند سونی، هیتاچی، شارپ و توشیبا قرار دارد، که به‌عنوان غول‌های صنایع الکترونیکی جهان شناخته می‌شوند.

این شرکت در سال ۲۰۱۲ به‌عنوان چهارمین تولیدکننده تلویزیون در جهان شناخته شد. سهام شرکت پاناسونیک در بازارهای بورس توکیو، بورس اوساکا، بورس ناگویا و بورس فیلیپین معامله می‌شود.

تاریخچه شرکت پاناسونیک

از ۱۹۱۸ تا ۱۹۶۰

ماتسوشیتا کونوسوکه بنیانگذار این شرکت، فعالیتش در صنعت الکترونیک را از بخش فروش شرکت هیتاچی آغاز کرد. وی در سال ۱۹۱۸ کارخانه تولید ابزار برقی ماتسوشیتا را برای تولید لوازم برقی جانبی تأسیس نمود.

در سال‌های نخست، شرکت به فروش لامپ، اتوی برقی و هولدورهای لامپ پرداخت و در سال ۱۹۲۷ اولین تولید خود، که لامپ‌های دوچرخه بود را با برند ناسیونال (به انگلیسی: National) به بازار ژاپن عرضه کرد.

در طول جنگ جهانی دوم کارخانجات ماتسوشیتا که در سراسر آسیا گسترده شده بودند، به تولید قطعات الکتریکی، تجهیزات بی‌سیم، موتورهای الکتریکی، لامپ‌های رشته‌ای و نخستین نمونه از لامپ‌های خلاء، اشتغال داشتند.

پس از جنگ جهانی دوم، ماتسوشیتا اقدام به بازسازی و سازماندهی مجدد ساختار شرکت پاناسونیک نمود و محصولات جدیدی را به بازار ژاپن وارد کرد، که شامل رادیو، دوچرخه و لوازم خانگی می‌شد. ماتسوشیتا در راستای تولید لوازم مورد نیاز پس از جنگ، کمک‌های فراوانی به برادر همسرش؛ توشیو ایوئه، به‌منظور راه‌اندازی شرکت سانیو نمود، گرچه این شرکت بعدها به بزرگترین رقیب پاناسونیک تبدیل گشت، ولی سرانجام در سال ۲۰۰۸ توسط پاناسونیک خریداری شد.

پاناسونیک در طول دهه‌های ۱۹۵۰، ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ خط تولید محصولات و لوازم برقی خانگی، با برند ناسیونال را گسترش داد. این کارخانجات لوازم الکتریکی در شهرهای مختلف ژاپن و قسمت‌هایی از آسیا دایر گشت و تولیدات برند ناسیونال آن شامل انواع رادیو، تلویزیون‌های وی‌اچ‌اس و وی‌سی‌آر، پلوپز، جاروبرقی، یخچال، فریزر، دستگاه‌های صوتی تصویری، ضبط صوت و… بود. برند ناسیونال در تمامی نقاط جهان به‌جز بازار ایالات متحده عرضه می‌شد، که به لحاظ استفاده شرکت نشنال رادیو کمپانی، از برند ناسیونال، ماتسوشیتا اجازه استفاده از این برند را برای محصولات خود نداشت.

از ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۹

در سال ۱۹۶۱ ماتسوشیتا کونوسوکه، به ایالات متحده آمریکا سفر کرد و پس از دیدارهایی که با بزرگترین فروشندگان لوازم الکترونیکی این کشور داشت، اقدام به تولید تلویزیون با برند پاناسونیک، برای بازار آمریکا نمود.

شرکت ماتسوشیتا در سال ۱۹۶۵ اسپیکرهایی با برند تکنیکس (به انگلیسی: Technics) را وارد بازار کرد، خط تولید محصولات تکنیکس با کیفیت بسیار بالایی تولید می‌شدند و عملکرد آن بگونه‌ای بود، که پس از چند سال تبدیل به برندی بین‌المللی شد.

در اواسط دهه ۱۹۷۰ تلویزیون‌های پاناسونیک، به بازارهای آسیا و خاورمیانه وارد شد و پس از موفقیتی که شرکت ماتسوشیتا، در فروش تلویزیون‌های با برند پاناسونیک در بازارهای وسایل الکترونیکی آسیا و ایالات متحده آمریکا کسب کرده بود، در اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی، در پی افزایش تقاضای بازارهای اروپا به این محصول، در سال ۱۹۷۹ تلویزیون‌های پاناسونیک به بازارهای اروپا نیز عرضه شد.

در ۱۹۸۳ ماتسوشیتا شرکت تابعه پاناسونیک سنیور پارتنر را راه‌اندازی کرد، که نخستین محصول آن، اولین کامپیوتر ژاپنی سازگار با آی‌بی‌ام بود.

از ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۰

در تاریخ ۲۷ آوریل ۱۹۸۹، ماتسوشیتا کونوسوکه بنیان‌گذار شرکت ماتسوشیتا الکتریک، در سن ۹۴ سالگی درگذشت. در ماه نوامبر ۱۹۹۰ شرکت ماتسوشیتا اقدام به خریداری شرکت رسانه‌ای آمریکایی ام‌سی‌ای (مالک یونیورسال استودیوز) به ارزش ۶٫۵۹ میلیارد دلار نمود، که کمتر از ۵ سال بعد، در آوریل ۱۹۹۵ میلادی، پاناسونیک ۸۰٪ درصد از سهام شرکت ام‌سی‌ای را به ارزش ۷ میلیارد دلار، به شرکت سیگرم کمپانی واگذار کرد.

از ۲۰۰۰ تا کنون

در ژانویه ۲۰۰۶ پاناسونیک خط تولید تلویزیون‌های آنالوگ که ۳۰٪ درصد از فروش کلی تلویزیون‌های این شرکت را به خود اختصاص می‌داد، متوقف نمود و کمتر از یک ماه پس از آن، تمرکز خود را بر تولید تلویزیون‌های دیجیتال معطوف نمود.

در ماه نوامبر ۲۰۰۸ مدیران وقت پاناسونیک، شروع به رایزنی با یکی از بزرگترین رقبای خود؛ سانیو، بمنظور ادغام دو شرکت در یکدیگر کردند، که این مراودات در نهایت به خریداری ۵۰٫۲٪ درصد از سهام شرکت سانیو، به ارزش ۴٫۵ میلیارد دلار، توسط پاناسونیک انجامید. در دسامبر ۲۰۰۹ دو شرکت با هم ادغام شدند و هم‌اکنون سانیو شرکت تابعه پاناسونیک به‌شمار می‌آید.

در ۲۹ ژوئیه ۲۰۱۰ کمپانی پاناسونیک باقی‌مانده سهام سانیو و همچنین شرکت پاناسونیک الکترونیک ورکس را با قیمت ۹٫۴ میلیارد دلار خریداری کرد.

در اواخر سال ۲۰۱۰ در پی خروج شرکت پایونیر از بازار نمایشگرهای پلاسما و توقف خط تولید تلویزیون‌های پلاسمای پایونیر، باناسونیک تمامی دارایی‌های بخش تلویزیون این شرکت را خریداری و ادغام نمود.

در آوریل ۲۰۱۰ مدیریت پاناسونیک کاهش نیروی کار شرکت، تا مرز ۴۰٫۰۰۰ نفر را، تا پایان سال مالی ۲۰۱۲ با هدف ساده‌سازی ساختار و عدم تداخل بخش‌های مختلف این شرکت، اعلام نمود. این تعداد در حدود ۱۰٪ درصد از مجموع کارکنان پاناسونیک را در بر می‌گرفت.

محصولات شرکت پاناسونیک

محصولات تلویزیون پاناسونیک در نمایشگاه ایفا سال ۲۰۱۰

شرکت پاناسونیک طیف وسیعی از محصولات و تجهیزات الکترونیکی، الکتریکی و صنعتی را تولید و عرضه می‌کند. این محصولات عبارتند از: تلویزیون (ال‌سی‌دی، ال‌ای‌دی)، دستگاه‌های پخش دی وی دی، سیستم‌های سینمای خانگی، دستگاه‌های ضبط و پخش تصاویر دیجیتال، دوربین‌های فیلمبرداری ویدئویی، دوربین‌های عکاسی دیجیتال، لوازم صوتی خانگی و سیستم‌های صوتی حرفه‌ای، سیستم‌های پخش اتومبیل، وسایل برقی خانگی؛ جاروبرقی، یخچال و فریزر، مایکروویو، پلوپز، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، سشوار، غذاسازهای خانگی، سیستم‌های اتوماسیون اداری، سیستم‌های مخابراتی، مهندسی سیستم، سیستم‌های دوربین مدار بسته، سیستم‌های امنیتی، تجهیزات مانیتورینگ، نمایشگرهای پلاسما، نمایشگرهای دید بالا، پروژکتورها، کولرهای گازی و تجهیزات تهویه هوا، سیستم‌های پردازش اسناد، دستگاه‌های فتوکپی و فاکس، دستگاه‌های تلفن ثابت، سیستم‌های سنترال مرکزی تلفن و پی‌ای‌ایکس، کامپیوترهای قابل حمل صنعتی، لپ‌تاپ و بخش‌های مهندسی سازه.

آمار و ارقام شرکت پاناسونیک

شرکت پاناسونیک هم‌اکنون در عرصه تولید محصولات الکتریکی و الکترونیکی برای کاربردهای خانگی، تجاری و صنعتی فعالیت می‌کند. این شرکت با درآمدی معادل ۷٫۸۴۶ تریلیون ین در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۱۲ را داشته‌است، که ۵۳٪ درصد از بازار ژاپن، ۲۵٪ درصد از آسیا، ۱۲٪ درصد از قاره آمریکا و ۱۰٪ درصد را نیز از بازار اروپا کسب کرده‌است.

گروه پاناسونیک شبکه‌ای جهانی متشکل از ۵۸۰ شرکت و ۳۳۰٫۰۰۰ نفر کارمند است که افزون بر ۱۵٬۰۰۰ محصول را با برندهای ناسیونال، پاناسونیک و تکنیکس تولید و عرضه می‌نماید.

حمایت‌های مالی

یارنو ترولی، راننده تیم تویوتا اف۱، در مسابقات گرند پریکس آمریکا ۲۰۰۶، اسپانسر: پاناسونیک

شرکت پاناسونیک در ورزش‌های مختلف و باشگاه‌های ورزشی گوناگون، به‌عنوان اسپانسر فعالیت و سرمایه‌گذاری می‌کند. شرکت پاناسونیک به عنوان حامی رسمی بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ بوده‌است. این شرکت اسپانسر اصلی مارکو رویس می‌باشد، که در باشگاه فوتبال بروسیا دورتموند در بوندس‌لیگا و همچنین تیم ملی فوتبال آلمان بازی و فعالیت می‌کند.

این شرکت مالک باشگاه فوتبال گامبا اوساکا بوده، که یکی از تیم‌های فعال در جی‌لیگ ژاپن به‌شمار می‌آید. پاناسونیک سرمایه‌گذار رسمی و اسپانسر اصلی لیگ برتر فوتبال آمریکا می‌باشد. این شرکت مالک باشگاه والیبال پاناسونیک پنترز یکی از تیم‌های فعال در وی لیگ ژاپن و از سهامداران و حامیان تیم بسکتبال بوستون سلتیکس آمریکا در ان‌بی‌ای به‌شمار می‌آید. از دیگر رشته‌های ورزشی که این شرکت در آن به سرمایه‌گذاری مشغول است، می‌توان به اتومبیل‌رانی اشاره کرد. پاناسونیک اسپانسر اصلی تیم فرمول یک تویوتا محسوب می‌شود. هیرو ماتسوشیتا، نوه بنیانگذار پاناسونیک، که خود در گذشته از رانندگان مسابقات اتومبیل‌رانی بشمار می‌آمد، هم‌اکنون مدیریت بخش حمایت‌های مالی شرکت پاناسونیک را برعهده دارد.

منبع: ویکی پدیا



:: برچسب‌ها: تاریخچه شرکت پاناسونیک , صنایع الکترونیک و مخابرات , شرکت تابعه پاناسونیک , خط تولید تلویزیون‌های آنالوگ , کمپانی پاناسونیک ,
:: بازدید از این مطلب : 856
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

بسیاری از دانشجویان بین المللی که به عنوان زبان اول انگلیسی ندارند، باید قبل از مراجعه به خارج از کشور برای امتحان IELTS مختص سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی شرکت می کنند. براساس دوره و موسسه مورد نظر خود، نمره آزمون آیلتس مورد نیاز متفاوت است. به طور کلی یک گروه نمره 6 یا بالاتر برای هرگونه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کافی است و حداقل شش و نیم برای دوره های تحصیلات تکمیلی لازم است. با این حال برخی از دوره ها به چند مورد نیز نیاز دارند.

من دیده ام که دانش آموزان وقتی از آن ها خواسته شده امتحان آیلتس را بگیرند از عدم اطمینان می لرزند. آنها بدون شک به توانایی های خود شک می کنند و معتقدند که قبول شدن در آزمون آیلتس فقط امکان پذیر نیست. سرانجام برخی از آن ها با گذراندن کلاس های آمادگی اضافی، گاهی اوقات ترس را با خود به مرکز آزمون می آورند و عدم تمرکز می کنند و در بعضی موارد با گذراندن یک مسیر جایگزین هزینه های آن ها بیشتر از آزمون آیلتس است.

دانش آموزانی که از اعتقاد داشتن در آزمون IELTS این قسمت دریغ نمی کنند، غالبا به دلیل عدم آگاهی اشتباه گرفته می شوند. در این سری از پست های وبلاگ، سعی خواهم کرد که اسطوره هایی راجع به امتحان IELTS با کمک برخی دانش آموزانی که آیلتس را قبولی کرده اند و با موفقیت به نتیجه مطلوب رسیده اند بسپارم. بیایید با کرام فاروق علی شروع کنیم که اخیرا با کسب نمره 9 این آزمون را انجام داد و به اندازه کافی دوستانه بود تا نکاتی را برایم بیان کند.

قالب آزمون آیلتس را درک کنید. من مطمئن هستم که همه شما فرمت آزمون آیلتس را می شناسید، اما اگر فرمت برای شما ناآشنا باشد در اینجا یک راهنمای سریع است. عموما به سه بخش تقسیم می شود و با هدف آزمایش توانایی شما در درک معنای متنی که برای خواندن به شما داده شده است. این را در خاطر داشته باشید. شما در آنجا برای حفظ کردن متن نیستید، بنابراین اجازه ندهید طول شما را آزار دهد. شما باید به 40 سؤال پاسخ دهید و برای شخصی که به نمره 7 احتیاج دارد، سی پاسخ صحیح کافی است.

متن را به سرعت کم کنید. از آنجا که شما فقط برای درک معنای کلی متن وجود دارد. سعی نکنید دلیل اصلی این استدلال را درک کنید. به هدف برسید. یعنی درست کردن جواب ها. بهترین راه برای حل این مسئله این است که ابتدا به جای متن سؤالات را بخوانید. اگر سؤالات را یک یا دو بار بخوانید و بعد از آن دست به دامن متن بزنید ، مغز شما بطور خودکار سعی خواهد کرد تا پاسخ های احتمالی سوالات را پیدا کند. عملی است ، آن را امتحان کنید.

در اینجا یک نکته مفید از علی وجود دارد که با خواندن چند سطر اول متن شروع کرده و سپس به سؤال اول می پردازیم اگر جواب سوال اول در خط سه بند دوم است، باید باهوش باشید کافی است بدانید که اکنون دیگر لازم نیست آن بخش از متن را دوباره بخوانید. بقیه پاسخ ها از باقیمانده متن حاصل می شود. بنابراین ادامه دهید، به مدیریت زمان فکر کنید.

فقط 60 دقیقه فرصت دارید تا به 40 سوال پاسخ دهید. ضروری است که وقت خود را به صورت کارآمد مدیریت کنید تا در نتیجه برخی از سؤالات را ترک نکنید. یک جواب درست صحیح و اضافی به طور بالقوه می تواند به شما در رسیدن به نتیجه مطلوب کمک کند. ساعت را می توان از دو طریق مدیریت کرد. یکی این است که از قبل تمرین زیادی داشته باشید و وقتی مشغول حل کردن مقالات نمونه هستید، یک ساعت را در مقابل خود قرار دهید. دوم زندگی در لحظه حاضر در روز آزمون است. باز هم ، در مورد نحوه نزدیک شدن به آن باهوش باشید. اگر به دلایلی نتوانید پاسخ یک سؤال را پیدا کنید ، وقت خود را تلف نکنید. بلافاصله به سوال بعدی بروید.

روش شناسی علی در اینجا کاملاً مؤثر است اگر به سؤالات یک و سه پاسخ داده اید اما نمی توانید جواب سؤال دو را پیدا کنید ، بدانید که قبلاً متن را کم کرده اید. برای یافتن این پاسخ نیازی به خواندن کل متن نیست. شما می دانید که در جایی بین آن دو جواب است، تمرین کامل می شود.

تمرین کلید موفقیت شماست. در روزهای منتهی به آزمون آیلتس ، سعی کنید تا حد امکان بخوانید. مجله مورد علاقه شما می تواند شروع خوبی باشد. در حین خواندن، سعی کنید نکات اصلی متن را مشخص کنید و سعی کنید آن را در ذهن خود خلاصه کنید. هر چه بیشتر کارآیی بیشتری کسب کنید. او به من گفت من ده دقیقه قبل از اتمام وقت به پایان رسیدم و هنوز هم نمره باند 9 گرفتم. نکته این است که بگویید این است که شما وقت زیادی دارید، برخلاف آنچه بسیاری معتقدند. همچنین فقط باید روی تمرین تمرکز کنید.



:: برچسب‌ها: خواندن متن را برای آزمون آیلتس آکادمیک ,
:: بازدید از این مطلب : 851
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

همیشه می خواستم درباره برنامه نویسی کد اطلاعات بیشتری کسب کنید ، اما فاقد وقت بود؟ اگر در دانش کد منبع شما شکافی وجود دارد ، این برگه تقلب نهایی در برنامه رایانه منبع کد شما را راهنمایی می کند که چگونه از آنها استفاده کنید. زبان برنامه نویسی رایانه شامل درک همه چیز از محیط برنامه نویسی برای شامل همه چیز است. اگر مهارت های برنامه نویسی را بدست آورید ، می توانید در دنیای مجازی یک قهرمان واقعی شوید. بنابراین ، برنامه نویسی رایانه ای را برای مبتدیان بیاموزید و نکات و ترفندهایی را که برای پیشرفت در دنیای سایبر لازم است ، بدست آورید

کد منبع در زبان برنامه نویسی کامپیوتر چیست؟

این توالی از دستورالعمل هایی است که برای استفاده از زبان برنامه نویسی رایانه برای انجام کارهای خاص از طریق رایانه طراحی شده است. بنابراین ، تفاوت بین زبان انسانی و زبان رایانه چیست؟ خوب ، این تفاوت بین دنیای واقعی و مجازی است. معرفی دستورالعمل های برنامه رایانه ای به عنوان کد دوره شناخته می شود.

زبان برنامه نویسی رایانه به عنوان برنامه نویسی منبع برنامه شناخته می شود. دستگاه رایانه ای بدون برنامه مانند قهوه بدون شکر یا صبح مانند قهوه بدون خورشید است. برنامه های رایانه ای می توانند از دو تا میلیونها خط آموزش باشند. دقیقاً همانطور که در جهان بشر زبانهای زیادی وجود دارد ، بسیاری از زبان های برنامه نویسی رایانه ای مانند Python ، C ++ ، Java ، C ، Perl ، PHP و Ruby نیز وجود دارند.

صدها زبان مختلف برنامه نویسی وجود دارد. اگر می خواهید چندین زبان صحبت کنید ، دنیای مجازی مکان مناسبی برای شماست

ایجاد واقعیت مجازی: برنامه های رایانه ای چه کاری می توانند انجام دهند

برنامه های رایانه ای تقریباً در هر زمینه ای از فیلم گرفته تا پزشکی ، دفاع از کشاورزی ، ارتباطات گرفته تا ارتباطات مورد استفاده قرار می گیرد. برنامه های رایانه ای متفاوتی شامل MS Word ، Internet Explorer و Adobe Photoshop است. برنامه های رایانه ای برای معاینه پزشکی از طریق ارتباط صوتی استفاده می شود

یک برنامه نویس رایانه: مرد پشت دستگاه

برنامه نویس رایانه کسی است که برنامه های رایانه ای می نویسد یا برنامه نویسی رایانه ای را انجام می دهد. برنامه نویسان مختلف در بسیاری از زبانهای برنامه نویسی رایانه با تخصص های مختلف همراه هستند

الگوریتم ها: A تا Z زبان برنامه نویسی رایانه

در مورد زبان برنامه نویسی رایانه ، یک فرایند گام به گام نقش اساسی در حل مشکلات یا الگوریتم ها دارد. الگوریتم مجموعه ای محدود از دستورالعمل ها و الگوریتم های قاب برنامه نویسان کاملاً تعریف شده قبل از ارائه کد واقعی است

محیط برنامه نویسی رایانه

تک برنامه نویسی زبان در ، مطالعه از خدمات بیشتر مهم چیزی است محیط زیست راه اندازی است. این برنامه است برای پایه به شکل کار که است. کامپیوتر در نصب و راه اندازی D ، کامپایل و برنامه اعدام به سفارش استفاده به باشد

برنامه نویسی زبان به استفاده از شروع به به راه اندازی متن ویرایشگر ، کامپایلر و مفسر از قانون اساسی که است. کامپیوتر برنامه را برای متن ویرایشگر به استفاده از به اطمینان حاصل شود که کامپایلر برنامه به باینری فرمت به تغییر که است. برنامه به طور مستقیم اجرا برای سفارش ، مترجم از نیاز است که. متن سردبیران از موارد در دفترچه یادداشت + +، متن ویرایش و Bibiidit درگیر هستند. جاوا ، پاسکال و C ++ به عنوان برنامه نویسی زبان های برای چنین زبان در برنامه نویسی از شروع از اول خود کامپایلر نصب به مورد نیاز     است

پایتون ، پرل و پی اچ پی به عنوان برنامه نویسی زبان به باینری فرمت در تلفیقی از نیاز نیست وجود دارد است و مترجم از دسترسی خط خط برنامه خط به عنوان خوانده شده و مستقیم تبدیل از هیچ برنامه به اعدام می شود به سفارش به باشد ممکن است داشته باشد

یک برنامه خط به راحتی قابل نوشتن است. برنامه نویسی پیچیده نیاز به اجرای برنامه های پیچیده دارد. زبانهای مختلف از نظر نحو آنها متفاوت است. به عنوان مثال ، هر برنامه C با یک تابع اصلی شروع می شود و بین پرانتز ها وصل می شود. کدگذاری قسمت درون پرانتز به عنوان بدنه برنامه شناخته می شود.

کارها واحدهای کوچک برنامه هایی هستند که برای انجام کارهای خاص به کار می روند. برنامه نویسی C توابع داخلی را فراهم می کند. برخی از زبانهای برنامه نویسی به جای توابع از زیر برنامه ها استفاده می کنند. برای ایجاد فهم این برنامه از نظرات استفاده می شود و می توانید از هر زبانی که می خواهید بنویسید استفاده کنید. علاوه بر کاراکترهای قابل چاپ برای تهیه گزاره های برنامه نویسی ، فضا ، تب و برنامه همچنین دارای یک خط جدید مانند فضای سفید است. کاراکترهای Whitespace برای همه زبانهای برنامه نویسی مشترک است.

خط سیاه یا خطی که حاوی فضای سفید و اظهار نظر است توسط بیشتر کامپایلرها نادیده گرفته می شود. هر جمله فردی به روشی خاص خاتمه می یابد ، به عنوان مثال ، در برنامه های C یک بیانیه فردی با یک کلمه به پایان می رسد



:: برچسب‌ها: اصول زبان برنامه نویسی رایانه , محیط برنامه نویسی رایانه , زبان برنامه نویسی کامپیوتر چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 689
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

خیاطی
فرآیند خیاطی شامل کشیدن نخ است
پارچه را با استفاده از یک سوزن ، یا به منظور پیوستن به یک
یا تعداد بیشتری تکه از مواد ، یا به منظور تزئین.
از چپ به راست کار کنید و مواد را روی انگشتان خود نگه دارید
دست چپ سوزن را از طرف سمت راست وارد کنید
طرح کلی stitch برای انجام خیاطی خوب ، داشتن تجهیزات مناسب ، یا مجموعه ای از مواد کار برای رفع نیازهای شما ضروری است
کیفیت های مختلف مواد و انواع کار.
لیست زیر برای بیشتر کارها مناسب خواهد بود.
سوزن. - سوزن هایی که در خیاطی منزل مفید هستند شناخته شده اند
به عنوان "شارپس" ، و اعداد 1 تا 12 را بدست آورید. شماره 6 ،
7 و 8 مواردی هستند که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. مقالات سوزن با
اندازه های مختلف از 5 تا 10 طبقه بندی شده ممکن است خریداری شوند ، اما اگر قابل توجه باشند
خیاطی که انجام می شود این است که خرید یک کاغذ از هر اقتصادی است
عدد.
سوزن های بلندتر از تیز به عنوان "میلینرز" شناخته می شوند
سوزن آنها به همان اندازه که در گذشته نیست ، در کارخانه ضروری هستند
پیرایش پیچیده تری از کلاه های مورد استفاده از اکنون استفاده شده است ، اما هستند
مخصوصا برای حرامزدن خوب است
سوزن ها کمی کوتاهتر از نوک تیز "Betweens ،" called نامیده می شوند
و گرچه آنها همیشه قابل دستیابی نیستند ، به ویژه
وقتی سوزن خیلی ریز مورد نظر باشد خوب نیست ، زیرا خم نمی شوند
به راحتی تیز.
Thimble.-انگشت شست برای اندازه گیری دوم باید اندازه داشته باشد
انگشت دست راست ، و هیچ کس نباید سعی کند دوخت
با دست بدون یکی
Emery.-این یک کیسه کوچک است که پر از پودر امیاری و
برای تمیز کردن و تیز کردن سوزن ها استفاده می شود.
نوار اندازه گیری یا نوار خط. - این سنجشی است که از آن ساخته شده است
پارچه منفرد یا دوتایی با اینچ ، نیم اینچ ، چهارم اینچ و
علامت های هشتم اینچ.
اقدامات نوار برای دوخت در 36 و 60 اینچ است
طول و در جهت های مشابه یا برعکس روی آن شماره گذاری شده است
دو طرف. خوب است یک اندازه گیری 60 اینچی از دوبل خریداری کنید
پارچه ، با اعداد در جهت مخالف روی
دو طرف.
انتهای آن باید دوخته شود ، یا با کلیپ های فلزی مسطح به پایان برسد
بر روی اندازه گیری نوار با انتهای چسبان یا فلز
به پایان می رسد که به زودی فشرده می شود و به زودی در انتها خیلی فرسوده می شوند
برای اندازه گیری دقیق استفاده کنید هنگامی که استفاده نمی شود نوار را نگه دارید
چرخش مرتب

https://simakade.ir/category/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D8%B7%DB%8C/



:: برچسب‌ها: خیاطی ,
:: بازدید از این مطلب : 806
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

بازار معرفی گوشی موبایل و ابزارهای مرتبط با دنیای تکنولوژی در عرصه کنونی بسیار داغ و پرطرفدار شده است در این بازار پر رقیب بزرگان این عرصه همچون شرکت اپل،سامسونگ،شیائومی،ایسوس و غیره بسیار نقش بسزایی ایفا می کنند و خریداران و مخاطبان این عرصه با پیگیری اخبار تکنولوژی می توانند بسته به نیاز خود کالای مد نظر را خرید کنند ما در این مقاله قصد داریم به جزییاتی از آیفون 11 بپردازیم که به تازگی توسط شرکت اپل معرفی و روانه بازار شده با شما صحبت کنیم در ادامه با ما همراه باشید

همانطور که گفتیم شرکت اپل یکی از محبوب ترین شرکت های فعال در حوزه تولید رایانه و ابزارهای مرتبط با رایانه و گوشی موبایل می باشد و طرفداران پروپا قرصی به خود اختصاص داده است این شرکت در پاییز هر سال یکی از پرچمدارهای جدید خود را در کنفرانس های تبلیغاتی معرفی می کند و روانه بازار می کند اخیرا هم آیفون 11 را معرفی کرده و روانه بازار کرده است این گوشی همانند نسل های گذشته تولیدات شرکت اپل طرفداران بسیاری به خود جذب کرده است این گوشی برخلاف نسل های گذشته اپل که تلاش شده است زیبایی صد در صد در بدنه رعایت شود عمل کرده است و در پشت گوشی برخلاف این سنت دیرینه خود 3 دوربین قرار داده که از نظر کیفیت کمر خیلی از رغبارو خم کرده است

ما در این مقاله قصد داشتیم به بررسی تخصصی آیفون 11 بپردازیم ولی همانطور که میدانید بررسی کالاهای الکترونیک نیاز به تخصص و تجربه خاص دارند در دنیای اینترنت تعداد سایت هایی که در زمینه اخبار تکنولوژی و بررسی تخصصی موبایل و تبلت فعالیت دارند بسیار زیاد است که حتما اگر اهل پیگیری این دست از سایت ها هستید تعداد زیادی از آن ها را دیده اید و یا به شما معرفی شده است  ما در پایان این مقاله سایتی را به شما معرفی میکنیم که در خود مقالات جامعی نظیر اخبار تکنولوژی و مقالاتی هم نظیر این دست از محصولات را در خود جای داده است در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین وبسایت خبری تکنولوژی را به شما معرفی کنیم

پیشتازتک

همانطور که گفتیم در این مقاله سایتی را به شما معرفی خواهیم کرد سایت خبری تکنولوژی پیشتازتک یکی از سایت های معتبر در زمینه بررسی موبایل و موضوعاتی از این دست است سایت پیشتازتک یکی از غنی ترین وبسایت ها در زمینه آموزش و محتوای آموزش در حوزه دنیای تکنوژی هم می باشد در این سایت شاهد دسته بندی های متنوع در حوزه تکنولوژی می باشید لازم بذکر است در پیشتاز تک ویدئوهایی در زمینه بررسی تخصصی ویجت های مختلف و تازه معرفی شده هم هستید و می توانید به صورت تصویری مقاومت ویجت و کارایی آن ها را بررسی کنید در پیشتاز تک تمام مقالات از منایع معتبری همچون سایت سامسونگ و سایت اپل تهیه و ترجمه می شود و برای شما در دسته های مختلف منتشر می شود در این سایت علاوه بر اخبار و محتوای آموزشی بازی های زیادی هم برای دانلود وجود دارد که شما میتوانید برای گوشی خود یکی از آن ها را انتخاب و دانلود کنید شما هم می توانید با پیگیری این وبسایت از محتوای آن بهره کامل را ببرید و آن را به دوستان خود معرفی کنید



:: برچسب‌ها: بررسی تخصصی آیفون 11 , پیشتازتک , اخبار تکنولوژی , سایت خبری تکنولوژی پیشتازتک , بررسی موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 598
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

هنگامی که یک چرخ فرمان شکسته ، از انتقال شخصیت مسابقه بازی Arcade Sugar Rush تهدید می کند ، شخصیت اصلی Vanellope (سارا سیلورمن) و بهترین دوست وی Wreck-It Ralph (جان سی ریلی) به اینترنت می روند تا سعی کنند از طریق eBay جایگزینی را تهیه کنند.

برای فیلمی درباره شخصیت بازی های خیالی 80s ، Ralph Breaks اینترنت مطمئناً موضوعات سنگین را مطرح می کند. ما در دنباله Wreck-It Ralph ده دقیقه نگذریم که یک کابینت بازی ویدیویی شکسته جابجایی چند صد شخصیت پیکسلی را ایجاد می کند ، همه به دنبال خانه جدیدی در میان سایر دستگاه های سکه بازی Litwak Arcade هستند. این مجموعه جالب است - آیا این کارتون با رنگ و لعاب با پوشش قند می تواند یک افسانه امروزی باشد ، در مورد آموزش جدی مخاطبان جوان خود در مورد بحران فعلی پناهندگان جهان؟ متاسفانه نه. چند صحنه بعداً فراموش شده است ، این فیلم به مراتب بیشتر علاقه دارد دو شخصیت اصلی خود - بهترین دوستان رالف (ریلی) و وانلوپ (سیلورمن) را در یک ماجراجویی با فرهنگ پاپ به اینترنت بفرستد.

اینترنت - با نمایندگی های بلند خود از بزرگترین مارک های آنلاین در جهان - نمایانگر شهر بزرگ به شهرک کوچک Litwak Arcade است ، و اینجاست که Ralph Breaks اینترنت هم درگیری اصلی و هم پیام خود را پیدا می کند. در اینجا درسهایی وجود دارد ، اما - با وجود دلسردی وانلوپ که به طور ناگهانی برای او امکان پذیر است ، و رالف تصمیم گرفت که وظیفه خود را انجام دهد و سپس به خانه خود به روال معمول خود بازگردد - این در مورد ماهیت دوستی است. یادگیری چیز بدی نیست ، این فقط یک تنظیم خوب و مورد پسند فیلم است و در متن افتتاحیه فیلم یک فرصت از دست رفته است.

با این وجود ، این یک ماجراجویی سرگرم کننده و سریع است که قهرمانانش را از eBay به یک MMORPG شهری خطرناک می برد ، YouTube را جایگزین Buzztube می کند ، (یک نسخه سالم) وب تاریک. آنها توسط تبلیغ کننده های پاپ آپ مشکل پیدا کرده اند ، با clickbait پریشان می شوند و دست خود را در شکار غارت امتحان می کنند. نکته برجسته اما سفر Vanellope به "Oh My Disney" (یک وب سایت واقعی) است - این جالب ترین بخش فیلم است ، به خصوص مواجهه وی با فهرست پرنسس های استودیو ، زیرا استودیو خلق های خود را ارسال می کند ، اما همچنین دعوا می کند. در برابر رایج ترین انتقادات آنلاین از قهرمانان زن خود. واضح و دانستن ، این همچنین پیروزی انیمیشن و شخصیت پردازی است. به عنوان مثال ، آریل اصلی و دستی که (پری دریایی کوچک) در حرکاتش کمی جنون آمیز تر بود ، مثلاً Pocahontas قوی تر ، شریف تر (Pocahontas) ، و اینجا آینه است.

اگر فقط همه Ralph Breaks اینترنت به جای این که بیشتر از این که شوخی کنند اما شوخی های اولیه راجع به فرهنگ رسانه های اجتماعی انجام داد ، خیلی الهام گرفته بود. این شخصیت ها در بازی در انزوا زندگی کرده اند - آیا فرار آنها نمی تواند آنها را با سؤالاتی در مورد ماهیت موجودیتشان مواجه کند ، زیرا آنها با کشف هزاران نسخه متفاوت از هم جدا از هم خودشان آشنا هستند؟ این طور نیست که مخاطبان هدفش نتوانند آن را اداره کنند - داستان اسباب بازی به اندازه کافی هوشمند بود تا بتواند با چنین بحران های وجودی مقابله کند ، و این بیش از 20 سال پیش بود. اما پس از آن ، این تفاوت بین یک شاهکار ماندگار و چیزی است که فقط به آن خنده دار می شود اما قابل فراموشی است. این قطعاً دومی است. دانلود فیلم های اجتماعی ایرانی



:: برچسب‌ها: دانلود فیلم های اجتماعی ایرانی ,
:: بازدید از این مطلب : 618
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

پیشرفت تکنولوژی و گسترش اینترنت، زندگی تمام افراد را دستخوش تغییر کرده است. این تغییر و تحولات موجب شکل‌گیری و پیشرفت کسب‌وکارهای نوپا چون سفارش اینترنتی غذا شده است. سایت‌های سفارش آنلاین غذا به حدی در میان مردم محبوب شده‌اند که حتی مجموعه‌های غذایی مختلف، انواع رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها نیز در این سامانه وارد می‌شوند.

ترافیک سنگین شهری، جذابیت رفتن به رستوران را در بین خانواده‌ها کم‌رنگ کرده است. به همین دلیل اکثر خانواده‌ها ترجیح می‌دهند که فارغ از هر گونه ترافیک و آلودگی و بدون دغدغه پیدا کردن جای پارک در اطراف رستوران‌ها، غذای خود را از طریق سفارش آنلاین غذا در منزل دریافت و میل کنند.

نکته قابل توجه در مورد سفارش اینترنتی غذا، فراگیر شدن استفاده از این سایت‌ها در تمام شهرهای ایران است. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم که درمورد این استارتاپ بومی و مزایای آن برای رستوران‌ها و مشتریان صحبت کنیم.

سیرشید با ارائه سرویس‌ها و ویژگی‌های متنوع، زندگی را ساده‌تر کرده است. سفارش آنلاین غذا تنها با چند کلیک امکان‌پذیر شده است. سیرشید با امکان پذیر کردن سفارش آنلاین غذا در کرج جنبه‌های جدیدی به زندگی شهری در کرج اضافه کرده است.

مدت‌ هاست دورانی که تلفن را برمی‌داشتیم و از رستوران‌ها سفارش می‌دادیم، به پایان رسیده است. مدت‌ها است که دیگر نیازی نیست وقتی خسته از کار و دانشگاه به خانه باز می‌گردیم، دوباره لباس بپوشیم و تا سر خیابان برویم و از رستوران و فست فود غذا بخریم.

 

سیرشید برای سفارش آنلاین غذا

با دانلود اپلیکیشن سیرشید به طیف وسیعی از رستوران ها، فست فودها و غذاها دسترسی خواهید داشت. رستوران‌های گوناگون با منوهای کامل و متنوع و قیمت‌های متفاوت در دسترس شما هستند تا با خیالی آسوده، هرچه که هوس کرده‌اید را اینترنتی سفارش دهید. تصویر غذاها و توضیح کوتاهی از آن‌ها در منو قرار گرفته است تا با دیدی دقیق سفارش دهید. مشتریان پیشین رستوران به غذاها و رستوران امتیاز داده‌اند و شما می توانید با مشاهده نظرات آن‌ها در مورد انتخاب غذا تصمیم بگیرید. هر ذائقه ای که داشته باشید، رستوران موردنظر خود را در سیرشید خواهید یافت.

 

"سیرشید زندگی را ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر کرده است."

 

تخفیف های استثنایی در سیرشید

هرگاه که اپلیکیشن سیرشید را باز کنید، با پیشنهادات جذابی روبرو خواهید شد. تخفیف روی رستوران‌های مختلف، تخفیف روی غذاهای متقاوت، تخفیف روی رستوران‌های مناطق مختلف یا شهرهای گوناگون ایران و کوپن‌ها از جمله این پیشنهادات هستند.

 

"پشتیبانی سیرشید همواره همراه شماست"

ارائه سرویس‌ سفارش آنلاین غذا، لازمه پشتیبانی قوی است. اگر به مشکلی برخوردید، با پشتیبانی تماس بگیرید و مشکل خود را بیان کنید. سرویس پشتیبانی پس از تماس شما، اطلاعات و شرح مشکل شما را ثبت می کند. این مشکل پیگیری می‌شود و اقداماتی مانند کم کردن امتیاز رستوران و دلجویی از مشتری صورت می گیرد.

 

مزایای سفارش اینترنتی سفارش غذا با سیرشید:

  • سفارش غذا، راحت و سریع
  • منوی بروز، کامل و عکس دار فست فودها و رستوران ها
  • امکان مقایسه قیمت
  • امکان بررسی کیفیت از طریق نظرات کاربران
  • افزایش گزینه های انتخابی
  • پشتیبانی قوی و امکان اطلاع از روند تحویل سفارش
  • عدم نیاز به آدرس دهی
  • روش پرداخت آسان
  • تحویل غذا در سریع ترین زمان ممکن

ضرورت سرویس سفارش آنلاین غذا برای رستوران‌ها

امروزه به دلیل رقابت روزافزون کسب‌وکارها، دیگر حاشیه سود امن برای تمام صاحبان صنایع یک تهدید تلقی می‌شود. برای افزایش سود و وفادار کردن مشتریان به رستوران خود باید تنوع و کیفیت بالا را جزو اصول اساسی کار خود قرار دهید. درواقع مشتریان هر روز در معرض تعداد زیادی تبلیغات برای تجربه رستوران‌های جدید و تست طعم‌های جدید و لذیذ هستند. به همین دلیل اگر نتوانید نظر و اعتماد مشتریان را به سمت رستوران خود جذب کنید، مطمئناً سهم بازار و کسب‌وکار خود را از دست خواهید داد.

رستوران ‌داران برای موفقیت در صنعت غذا باید به ارائه هر چه بهتر برای کسب رضایت مشتریان بپردازند. در غیر این صورت دیر یا زود، موقعیت خود را در حرفه رستوران‌داری از دست خواهند داد. راه‌اندازی یک سیستم سفارش اینترنتی غذا برای رستوران، نظر و رضایت مشتریانی را که دوست دارند به صورت اینترنتی سفارش دهند را جلب خواهید کرد.

سیستم سفارش آنلاین غذا با حذف کردن امور تکراری و زمان‌بر، موجب جلوگیری از اتلاف انرژی و به خصوص کسب سود بیشتر برای رستوران‌داران می‌شود. این اپلیکیشن سفارش اینترنتی غذا برای بسیاری از افراد که رغبتی برای تماس در ساعات شلوغ رستوران را ندارند بسیار سودمند خواهد بود. چون شخص بدون نیاز به تماس با رستوران، با ورود به اپلیکیشن به‌راحتی تمام غذاها را می‌بیند و غذای موردعلاقه خود را سفارش می‌دهد.

منبع: شفاف



:: برچسب‌ها: اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا در کرج , سفارش آنلاین غذا در کرج , سفارش آنلاین غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 609
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

گوگل جدیدترین نسخه سیستم عامل Android ، Android 9.0 Pie را برای بسیاری از جدیدترین تلفن های هوشمند از جمله Google Pixel به بازار عرضه کرده است در ادامه با ما همراه باشید تا بدانید که کدام تلفن های هوشمند برای این نوع اندروید از بازار خارج شده اند . برخی از ویژگی های بهتر در Android 9.0 Pie وجود دارد که باعث می شود این نسخه نسبت به نسخه قبلی آن بهتر شود

نگاه جدید در اندروید 9

گوگل نگاه سیستم عامل Android 9.0 Pie را تغییر داده است. در ظاهر جدید هیچ لبه گرد وجود ندارد. جدای از این ، سایه اعلان نیز تغییر کرده است. در کنار این ، تنظیمات سریع و اعلان ها پاک هستند. جدای از این ، کلید داغ تغییر کرده است تا بتوانید تنظیمات بلوتوث و وای-فای را گسترش دهید.

بسیاری از ویژگی های هوش مصنوعی به این سیستم عامل جدید اندروید اضافه شده است. از این میان ، ویژگی اعلان هوشمند نیز برای اعلان ها اضافه شده است.

حالت قفل کردن در اندروید 9

این ویژگی در آیفون X اپل مشاهده شده است. همین ویژگی در آخرین Android 9.0 گوگل نیز ارائه خواهد شد. پس از فعال شدن این حالت ، می توانید سنسور اثر انگشت تلفن را غیرفعال کنید. با این ویژگی ، هیچ کس نمی تواند شما را مجبور به باز کردن قفل گوشی کند.

کنترل یک دست

همچنین می توانید گوشی هوشمند خود را با یک دست در Android 9.0 جدید Google کنترل کنید. با کمک کلید صدا و دکمه پاور ، شما قادر خواهید بود کل تلفن را کنترل کنید.

حالت تاریک

حالت تاریک در تنظیمات این سیستم عامل جدید اندروید ارائه شده است. اگر می خواهید تصویر زمینه تاریک داشته باشید ، به جای تغییر آن ، می توانید حالت تاریک را روشن کنید یا تلفن قادر خواهد بود حالت را به طور خودکار تغییر دهد.

مناسب برای ویژگی درجه یک

بیشتر تلفن های هوشمند که امروز پرتاب شده اند با ویژگی های نوکیا همراه هستند ، به گونه ای گوگل این سیستم عامل را برای ویژگی نوکیا مناسب کرده است. با رفتن به حالت توسعه دهنده می توانید صفحه نمایش را با توجه به اندازه شکاف تنظیم کنید.

ابزار عکس

ابزارهای جدیدی برای گرفتن تصاویر نیز اضافه شده است. به محض فشار دکمه روشن ، گزینه ای برای گرفتن عکس از صفحه در بالای صفحه ظاهر می شود. در کنار این ، شما همچنین قادر به ویرایش و به اشتراک گذاری تصاویر op خواهید بود.

مانیتور داشبورد

Android 9.0 همچنین تحت برنامه جدید وب سازی Google ، یک ویژگی داشبورد جدید را به دست خواهد آورد. در این ویژگی ، اگر زمان بیشتری را برای یک برنامه اختصاص دهید ، آن را نیز به شما هشدار می دهد. هر یک از فعالیتهای دسک تاپ شما کنترل خواهد شد.

حرکات

صحبت از ژست آن ، برای اولین بار ، با تعویض دکمه Home Android ، دسته کوچک نصب شده است. همچنین ، سوئیچ اپلیکیشن آن مانند iPhone X به صورت افقی حرکت می کند. یعنی قطعاً این ویژگی جدید برای کاربران اندرویدی جذاب خواهد بود. تمرکز اصلی گوگل بر راحت تر کردن مدیریت تلفن های هوشمند از طریق ویژگی های جدید برای کاربران است.

چرخش کنترل

در Android Oreo یا سایر سیستم عامل ها می توانید چرخش گوشی را مطابق خود تغییر دهید. اما اگر تلفن را در آخرین سیستم عامل اندروید بچرخانید ، صفحه نمایش تلفن شما به طور خودکار تغییر خواهد کرد.



:: برچسب‌ها: نگاه جدید در اندروید 9 , حالت قفل کردن در اندروید 9 ,
:: بازدید از این مطلب : 601
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

 بررسی شیائومی Mi 9T (ردمی K20)

سریال مانکن

شیائومی Mi 9T

این روز ها برندهای مختلفی در حال فعالیت در زمینه تولید و ساخت تلفن های همراه می باشند اما تنها تعدادی از آن ها توجه کاربران را نسبت به خود جلب می کنند یکی از آن برندها، برند شیائومی می باشد. در واقع جدیدترین عضو خانواده میان رده‌ای این شرکت شیائومی موبایل Mi 9T است که در برخی بازارها با نام ردمی K20 هم به فروش می رسد. لذا گفتنی است که این موبایل میان رده‌ای ویژگی هایی که برای کاربران به ارمغان می آورد نسبت به قیمتی که دارد کاملا رازی کننده است. برخی از ویژگی های این موبایل شامل نمایشگر AMOLED بدون بریدگی و حفره، بدنه شیشه‌ای خوش ساخت و خوش دست، دوربین سه گانه و همچنین پردازنده تقریبا قدرتمند و توانمند و همچنین باتری‌اش باعث شده که این موبایل با قیمتی که دارد جزئی از موبایل های ایده‌آل به حساب بیاید و در سه رنگ مشکی، آبی و قرمز روانه بازار شده است.

بررسی شیائومی Mi 9T (ردمی K20)

طراحی و ساختار

اگر تا به حال درباره موبایل های شیائومی شنیده‌اید که تنها با یک زبان طراحی می شدند بهتر است بدانید که قضیه موبایل Mi 9T شیائومی با سایر محصولات موجودش کمی تفاوت دارد. همانطور که ذکر شده است صفحه نمایش این محصول برند شیائومی بدون حاشیه و بدون حفره یا بریدگی است که آن را از سایر عضوهای این برند جدا می سازد. این موبایل از نظر ابعاد تفاوت چندانی با MI 9 ندارد و همانند آن از نمایشگر 6.39 اینچی بهره می گیرد. قابل ذکر است که این موبایل از نظر حاشیه های اطراف صفحه نمایش در مقایسه با دو موبایل دیگر سری Mi 9 کوچکتر است و همچنان حایشه پایینی نمایشگر کمی بزرگ می باشد که شباهت زیاد و نزدیکی به Mi Mix 3 دارد.

در واقع اگر بخواهیم درباره موضوع صفحه نمایش این محصول توضیح بیشتری بدهیم بهتر است بدانید که نمایشگر این موبایل طبق گفته این برند، حدود 91 درصد مساحت قسمت جلو را به خود اختصاص داده و برخلاف چیزی که در سامسونگ Galaxy A80 دیده‌ایم، اسپیکر مکالمه از حاشیه بالایی آن حذف نشده، اما تنها موردی که در اطراف صفحه نمایش Mi 9T و یا ردمی K20 به چشم نمی خورد سنسور نور می باشد که شیائومی سنسور را به زیر صفحه نمایش منتقل کرده‌ است. اگر تا الان بررسی این محصول را با دقت مطالعه کرده‌اید شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که شیائومی برای محافظت از صفحه نمایش این موبایل چه کاری را انجام داده است؟، این برند چینی و یا همان شیائومی طرفدار کیفیت بالا می باشد به همین علت شیشه گوریلا گلس 5 برای این موبایل در نظر گرفته ولی آخرین نسخه‌اش در بازار موجود نیست.

مورد دیگری که به زیر صفحه نمایش این محصول انتقال داده شده است همانند سنسور نور، سنسور اثر انگشت می باشد. شیائومی در این گوشی از سنسور اثر انگشت اوپتیکال استفاده کرده که مشابه Mi 9 می باشد که هم در زمینه دقت و هم‌چنین در زمینه دقت، سرعت از کیفیت بالایی برخوردار است پس دیگر لازم نیست نگران باشید که اثر انگشت شما توسط این موبایل شناسایی نشود.

همانطور ذکر کرده‌ایم طراحی قسمت جلویی Mi 9T و یا همان ردمی K20 ظاهری شبیه به Mi Mix 3 دارد اما نکته‌ای که درباره آن باید اطلاعاتی کسب کنید در قسمت مکانیزم مخفی کردن دوربین سلفی در این موبایل می باشد. بر خلاف مکانیزم کشویی در Mi Mix 3 که در آن تمام نمایشگر به صورت دستی به تحرک در می آید اما شیائومی در سری موبایل جدید میان رده‌ای خود یک موتور به خصوصی را برای دوربین سلفی در نظر گرفته تا در صورت نیاز از قسمت چپ فریم بالا آماده فعالیت و به کار گیری شود.

به گفته این برند مکانزیم موتوری دوربین سلفی در این موبایل، حداقل برای 300 هزار دفعه استفاده و بدون هیچ ایراد و مشکلی خواهد بود و تنها با یک حساب و کتاب ساده می توانید بفهمید که اگر هر روز 50 دفعه از دوبین سلفی استفاده کنید. حداقل به مدت 12 الی 16 سال بدون ایراد و مشکل خاصی می تواند به فعالیت خود ادامه بدهد. گفتنی است که این شرکت خیال کاربران را بابت شکسته شدن دوربین سلفی راحت می سازد زیرا که این دوربین دارای سنسور سقوط می باشد و بدین معنی است که هنگامی که این تلفن همراه اگر از دسستان به صورت ناگهانی بیافتد به سرعت و کاملا خودکار به داخل موبایل باز می گردد.

در واقع ما موبایل Mi 9T و یا ردمی K20 با Galaxy A80 را مورد مقایسه قرار دادیم و متوجه شدیم که سرعت بازگشت دوربین Mi 9T نسبت به A80 از سرعت بالاتری برخوردار است اما با این حال به نظر می سرد که اگر این موبایل کمتر از یک متر از دستتان سقوط کند، دوربین به طور کامل به داخل دستگاه باز نخواهد گشت و همچنین از این مسئله هم که گذشت کنیم دوربین سلفی Mi 9T در برابر فشار نیز حساس می باشد به این صورت که اگر همانند درایو سی دی و یا دی وی دی کیس های قدیمی کامپیوتر با انکشتتان دوربین را به داخل فشار بدهید دوربین به صورت خودکار به داخل گوشی باز خواهد گشت.

برند تولید کننده ردمی K20 در داخل دوربین سلفی، چراغ LED تعبیه کرده که هنگام بالا آمدن ظاهر و یا روشن می شود که برای از بین بردن صدای موتور از یک افکت صوتی بهره گرفته‌اند. از دیگر مواردی که می توان به آن ها اشاره نمود رنگ چراغ LED می باشد که در داخل این دوربین متناسب با رنگ بدنه است، بدین صورت که در رنگ قرمز به رنگ آبی است و در دور رنگ مشکی و آبی به رنگ آبی می باشد. شاید از نظر برخی افراد و یا کاربران چراغ LED قرار گرفته در داخل دوربین سلفی، جذابیت آن را بیشتر رده اما از نظر بسیاری از کاربران این ویژگی ظاهری باعث شده تا Mi 9T ظاهر لوکسی را برای کاربران نداشته باشد.

از دیگر موارد ظاهری که می توان به آن اشاره نمود ظاهر Mi 9T از دو تلفن همراه دیگر سری Mi 9 جدا ساخته است پانل پشتی می باشد. همانطور که ذکر شده است این موبایل دارای سه رنگ مشکی، آبی و قرمز می باشد که در رنگ مشکی، پانل پشتی، ظاهری شبیه به فیبر کربن دارد. اما دو رنگ دیگر کاملا منحصر به فرد به حساب می آیند به طوری که تاکنون نمونه مشابه آن در موبایل دیگری به چشم نمی خورد. در حقیقت رنگ های آبی و قرمز این محصول، از پانل پشتی با جلوه گرادیان استفاده می کنند که در زوایای مختلف، خطوط نوری منحنی شکل با رنگ های سبز و آبی در کناره های آن، نمایان می شود و همین موضوع، جلوه ویژه‌ و خاصی را به قسمت پشتی Mi 9T یا ردمی K20 می بخشد.

در آخرین قسمت در ارتباط با بخش طراحی و ساختاری می توان به دوربین سه گانه و منحصر به فرد این محصول اشاره نمود که محل قرار گیری آن در مقایسه با Mi 9 تغییر یافته و به میانه پانل پشتی منتقل شده است. طراحی ظاهری ماژول دوربین نیز دارای چندین تغییرات می باشد، به طوری که دوربین اصلی به تنهایی در قسمت بالا قرار گرفته و دو دوربین دیگر به صورت یک مجموعه در پایین آن قرار گرفته‌اند. همچنین می توان افزایش ضخامت و بر آمدگی دوربین ها بسیار ناچیز شده و استفاده از آن روی سطوح صاف، بدون مشکل خاصی قابل استفاده می باشد که این مسائل را می توان به عنوان یک مسئله خوش حال کننده به حساب بیاوریم.

به طور کلی اگر از تمامی موارد ذکر شده گذشت کنیم می توانیم به محل قرار گیری سایر اجزا این موبایل اشاره کنیم که تقریبا مشابه Mi 9 است و کلیدهای پاور و تنظیم حجم صدا روی لبه سمت راست قرار گرفته است که در تمامی نسخه‌ها، کلید پاور به رنگ قرمز می باشد که در روی لبه پایینی، اسپیکر تک کاناله، پورت USB Type-C و درگاه سیم کارت به چشم می خورد و همچنین می توانیم به جک 3.5 میلی‌متری هدفون هم نیز اشاره کنیم که در روی لبه بالایی قرار گرفته است.

پردازنده اسنپدارگون و سخت افزار

بهتر است قبل از اینکه به بررسی تخصصی و دقیق صفحه نمایش، دوربین عکسبرداری و فیلمبرداری بپردازیم به سراغ سخت افزار و سپس نرم افزار برویم. در واقع موبایل Mi 9T و یا ردمی K20 همانند گلکسی A80، از جدیدترین تراشه میان رده کوالکام یعنی اسنپدراگون 730 استفاده می کند که به عنوان قدرتمند ترین تراشته میان رده این کمپانی نیز شناخته می شود. به طور کلی اسنپدراگون 730 از سیستم 64 بیتی ARM بهره می برد و با فناوری 8 نانومتری LPP سامسونگ به تولید می رسد که نوید بخش مصرف پایین تر باتری نسبت به سایر تراشته های میان رده است.

پردازنده مرکزی این تراشته یا همان اسنپدراگون 8 هسته‌ای است که از 2 کلاستر متفاوت بهره می برد. در حقیقت 2 هسته قدرتمند این پردازنده با نام کرایو 470 طلایی شناخته می شود و در فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی به پردازش امور می پردازند و 6 هسته باقی مانده با نام کرایو 470 نقره‌ای دارای حداکثر فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی می باشند. در قابل پردازنده گرافیکی در این تراشه بهتر است بدانید که از نوع آدرنو 618 می باشد که به عنوان قدرتمند ترین نمونه بین ترشاه های میان رده‌ای کوالکام به حساب می آید و به گفته این برند، توان پردازنده مرکزی و گرافیکی این تراشه در مقایسه با اسنپدراگون 710 به ترتیب 35 و 25 درصد افزایش پیدا کرده است.

از تمامی موارد کوالکام برای این تراشه، از نسل چهارم موتور چند هسته‌ای هوش مصنوعی بهره برده است که به گفته آن ها تا 2 برابر عملکرد بهتری در مقایسه با نسل قبلی دارد و تجربه بهتری در زمینه هایی مثل دوربین، گیمینگ امنیت و … را در اختیار خواهد گذاشت. برای دستیابی به صحت ادعای کوالکام در این زمینه به سراغ تست Altutu رفته ایم و نتایج کسب شده توسط این موبایل بسیار خیره کننده بود. به طوری که موبایل Mi 9T یا ردمی K20 مشابه Galaxy A80 این آزمون را با سرعت بسیار بالایی به اتمام رساند.

موبایل شیائومی Mi 9T به طور کلی در دو نسخه با حافظه های داخلی 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار می شود که هر دوی آن ها دارای حافظه رم 6 گیگابایتی هستند و کارایی قابل قبولی در زمینه اجرای Multi tasking یا چند وظیفه ای برای کاربران به ارمغان می آورند.

اگر بخواهیم بررسی و نتیجه نهایی را در قبال تراشه اسنپدراگون 730 بگوییم بهتر است در جریان باشید که این تراشه فاصله خالی میان میان رده ها و پرچمداران را پر کرده و موبایل Mi 9T با استفاده از این تراشه در کنار 6 گیگابایت حافظه رم، عملکرد سریعی در اختیار کاربران قرار می دهد که گفتنی است لگ و تاخیر اندکی هم به چشم می آید. همچنین تراشه گرافیکی آدرنو، این موبایل در زمینه اجرای بازی های سنگین مانند Asphalt 9,Fortnite,PubG عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش می گذارد.

در نتیجه موبایل Mi 9T در بنچارک آنتوتو این را به ما نشان می دهد که این تلفن همراه جزء قدرتمندترین موبایل های میان رده‌ای بازار به حساب می آید و قابلیت رقابت با برخی از پرچمداران سال گذشته را هم دارد. امتیازهایی که این محصول در بنچمارک کسب کرده مربوط به بخش گرافیک نیز حاکی از این هستند که این موبایل قدرتمند ترین میان رده‌ای موجود در این زمینه است.

نرم افزار

موبایل شیائومی Mi 9T یا ردمی K20 دارای سیستم عامل اندروید نسخه 9 می باشد که نسخه دهم رابط کاربری MIUI روی آن نصب می باشد. این نسخه از interface و یا رابط کاربری شیائومی در مقایسه با نسل قبلی‌ خود، تغییرات مثبتی در زمینه بهبود عملکرد و طراحی به خود دیده است، اما همچنان فاصله زیادی با اندروید خالص دارد و به آن صورت نرم و روان نمی باشد.

کلیدهای ناوبری اندروید این سری از تلفن همراه های شیائومی در قسمت پایین قرار دارند. با این حال وجود MIUI 10 باعث شده که از ژست های حرکتی هم استفاده نمود که به جرات یکی از بهترین عملکردها در بین موبایل های اندرویدی را در اختیارتان می گذارد. این ژست های حرکتی تقریبا مشابه آیفون 10 می باشد و با کشیدن انگشت از قسمت پایین صفحه اصلی و با کشیدن و نگه داشتن انگشت اپلیکیشن های در حال اجرا و با کشیدن انگشت از طرفین، عمل بازگشت انجام خواهد شد.

در قبال سایر قسمت های نرم افزاری بهتر است بدانید که منوی اپلیکیشن های در حال اجرا در نسخه جدید رابط کاربری شیائومی به صورت هوشمندانه‌ و جالبی مورد طراحی قرار گرفته است. این منو از دو ستون تشککیل شده و در یک لحظه می تواند 4 مورد از اپلیکیشن های پس زمینه را به نمایش در بیاورد که در واقع از این نظر یک سطح بهتر از سایر موبایل های اندرویدی است.

همچنین می توانیم به مسائل بیشتری در قبال Interface و یا رابط کاربری MIUI اشاره کنیم که این رابط دارای ویژگی های منحصر به فرد دیگری هم می باشد که آن را از سایر رابط های کاربری، مجزا می کند. برای مثال در این interface می توان بدون نیاز به اپلیکیشن می توانید مکالمه های خود را ضبط کنید و یا دو پروفایل کاملا جداگانه مانند پروفایل کاری و پروفایل بازی برای آن در نظر بگیرید.

صفحه نمایش

حال که به طور کلی تمامی موارد این موبایل را مورد بررسی قرار دادیم زمان آن رسیده است که کمی بیشتر درباره قسمت های مختلف این موبایل به بررسی بپردازیم. یکی از ویژگی های کلیدی Mi 9T یا ردمی K20، مطمئنا صفحه نمایش بدون حاشیه به حساب می آید. اندازه صفحه نمایش بکار رفته در این موبایل، تغییری در مقایسه با Mi 9 نداشته و از همان پنل 6.39 اینچی سوپر آمولد ساخت سامسونگ بهره گرفته شده است. رزولوشن این محصول 1080×2340 می باشد که تراکم پیکسلی خوب 403 پیکسل در هر اینچ را در اختیار می گذارد و این تراکم پیکسلی برای تماشا و یا مطالعه متون ایده‌آل و رازی کننده است.

صفحه نمایش Mi 9T دارای نسبت تصویر 19:5:9 است و حذف شدن بریدگی از قسمت بالای آن نه تنها ظاهر بهتری به گوشی می بخشد بلکه تجربه فراگیرتری هنگام تماشای ویدئو یا اجرای بازی ها در اختیار می گذارد. حداکثر نور نمایشگر Mi 9T در حالت دستی به حدود 450 نیت می رسد که به گفته شرکت شیائومی در حالت خودکار تا 620 نیت قابل افزایش است. از این رو می توان گفت که نمایشگر این موبایل در زمینه روشنایی عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می گذارد و از بابت استفاده آن در زیر تابش نور آفتاب، نگرانی خاصی به وجود نخواهد آمد. به طور کلی حداقل نور صفحه نمایش حدودا 2.6 نیت اندازه گیری شده و با این که جزء بهترین ها به حساب نمی آید اما در کنار فیلتر نور آبی برای استفاده در محیط های تاریک و کم نور مناسب می باشد.

در آخرین مواردی که می توان در قبال نمایشگر این محصول به آن اشاره نمود استفاده از پانل اولید، رنگ مشکی به صورت دقیق و عمیقی در Mi 9T می باشد و نسبت به کنتراست آن بی نهایت است!. همچنین قابل ذکر است که این موبایل همانند سایر موبایل های اخیر شیائومی دارای سه حالت Automatic،Increased،Standard برای نمایش رنگ ها می باشد. در حالت اول و یا همان Automatic کنتراست صفحه نمایش بر اساس نور محیط تنظیم می شود و فضای رنگی آن سازگار با DCI-P3 می باشد، در حالت دوم و یا Increased شادابی رنگ ها افزایش پیدا می کند و نمایشگر به طور کامل فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد.

در آخرین مورد نوبت به حالت Standard می رسد که در آن دقت رنگ ها به طرز چشمگیری افزایش پیدا می کند و نمایشگر فضای رنگی sRGB را پوشش و نمایش می دهد. به طور کلی شیائومی قابلیت تنظیم دمای رنگ ها به صورت دستی نیز در اختیار کاربران قرار داده است که اگر دمای آن ها را کمی متمایل به گرم قرار دهید، دقت رنگ ها بیشتر می شوند.

اسپیکر

قسمت اسپیکر یکی از قسمت های مهم برای تمامی کاربران می باشد که از اهمیت بالایی این روزها در تمامی برندها برخوردار است. اگر تا به حال به سایر موبایل های شیائومی دقت کرده باشید متوجه خواهید بود که بیشتر موبایل هایش دارای اسپیکر دوگانه استریو می باشد و موبایل Mi 9T نیز از این بحث دور نمی باشد. اسپیکر تک کاناله و یا Mono در لبه پایینی این موبایل، بلندی صدای خوبی دارد و در آزمایش های ما، میانگین و یا رده صدای خروجی از آن هنگام پخش موسیقی، به 72 دسی‌بل می رسد. با این حال کیفیت صدا تعریف زیادی ندارد و در حجم صدای زیاد دقت صدای این موبایل پایین می آید، پس اگر به دنبال موبایلی هستید که صدای اسپیکرش بسیار با کیفیت و زیاد باشد این محصول گزینه مناسبی برای شما نیست.

دوربین

یکی دیگر از مسائلی که برای تمامی کاربران علاوه بر اسپیکر مهم است دوربین می باشد. یکی از اصلی ترین ترندهای بازا در سال 2019 استفاده از دوربین سه گانه در پانل پشتی تلفن های همراه می باشد. به طوریکه علاوه بر موبایل های پرچمدار و صدر نشین، گوشی های میان رده هم نیز از این قابلیت برخوردار هستند که همچنین موبایل Mi 9T یا ردمی K20 از این قاعده پیروی می کند و همانند دو مدل دیگر از سه دوربین زاویه دیدهای مختلف در قسمت پشتی بهره‌مند شده است.

اگر بخواهیم نگاهی دقیق تر به دوربین سه گانه این محصول بیاندازیم بهتر است بدانید که دوربین اصلی این محصول از سنسور 48 مگاپیکسلی با پیکسل های 0.8 میکرونی است که در پس لنزی 26 میلی‌متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.75 قرار دارد. این سنسور از فیلتر بایر 4 به 1 پیروی می کند که در نتیجه نهایی خروجی تصاویر با رزولوشن 12 مگاپیکسلی خواهد بود.

دوربین دوم تلفه فوتو است اما از سنسور 8 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.12 میکرونی استفاده می کند. که پشت لنزی 52 میلی‌متری با دهانه دیافراگم f/2.4 می باشد و زوم دو برابر اوپتیکال را برای کاربران به ارمغان در می آورد. در نهایت به بررسی دوربین سوم یا فوق عریض می رسیم که از سنسور 13 مگاپیکسلی پیروزی می کند و در روی آن لنز 15 میلی‌متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 تعبیه شده است. که به گفته این برند، زاویه دید 124.8 درجه‌ای را پوشش می دهد. لذا قابل ذکر است که این دوربین برخلاف دوربین اصلی و تله فوتو، از فوکوس خودکار پشتیبانی نمی کند و هیچکدام از دوبین های Mi 9T دارای لرزشگیر اوپتیکال نمی باشد.

اگر بخواهیم به صورت عمومی و کاربری قسمت دوربین را مورد بررسی قرار دهیم بهتر است بدانید که رابط کاربری دوربین خود به خود تغییری در مقایسه با سایر موبایل های اخیر شیائومی نداشته و همچنان با کشیدن انگشت به سمت راست یا چپ، می توانید بین حالت های مختلف دوربین از جمله Portrait Mode،Night Mode و سایر حالت های مختلف جا به جا و انتخاب کنید. همچنین در قسمت بالایی رابط کاربری هم گزینه هایی برای کنترل هوش مصنوعی،HDR،روتوش چهره و قرار داده شده و منوی تنظیمات توجه بیشتری را نیز به خود می تواند جلب کند.

به طور کلی دوربین اصلی این موبایل در حالت 12 مگاپیکسل قرار دارد و توانایی ثبت تصاویر و یا عکس برداری با کیفیت در محیط های روشن  را دارا می باشد. عکس های گرفته شده با این دوربین، دارای رنگ های طبیعی، کنتراست مناسب، محدوده داینامیکی وسیع و جزئیات بسیار خوب می باشد که نویز آن ها به خوبی کنترل می شود. اما در حالت 48 مگاپیکسلی این دوربین هیچ پیشرفتی در زمینه جزئیات و روشنایی و همچنین دقت عکس ها به چشم نمی خورد و در این حالت نه تنها نویز و حجم تصاویر افزایش می یابد بلکه زمان ذخیره سازی آن ها نیز از حالت 12 مگاپیکسلی بیشتر می باشد.

دوربین دوم تله فوتو با وجود حسگر 8 مگاپیکسلی عکس برداری با جزئیات بسیار خوبی را به ارمغان می آورد که البته نویز برخی از این تصاویر، بیشتر از سایر تصاویر ثبت شده و با دوربین اصلی می باشد. در آخرین گزینه می توان به دوربین فوق عریض اشاره نمود که با حسگر 13 مگاپیکسلی تصاویری با رنگ های زنده و نویز بسیار کم را به ارمغان می آورد، اما به طور کلی در زمینه ثبت جزئیات عملکرد آن به مراتب ضعیف تر از دو دوربین دیگر است.

عکاسی با شیائومی Mi 9T

قاعدتا قبل از اینکه یک محصول را خریداری نمایید بهتر است اطلاعاتی را هم درباره تجربه دیگران کسب نمایید. دوربین اصلی موبایل شیائومی Mi 9T در محیط های کم نور عملکرد جالب و خوبی را نسبت به عکس برداری در روز برای کاربران ایجاد نمی کند.  در واقع این موبایل به علت لرزشگیر اوپتیکال، نمی تواند سرعت شاتر را بیش از اندازه معینی کاهش دهد و اثرات افزایش ISO در پی افزایش جزئیات، به دلیل الگوریتم های کاهش نویز در عکسبرداری، بی نتیجه می ماند و در خروجی نهایی، تصاویری که با جزئیات کمتر و البته نویز پایین می باشد در برخی موارد، این تصاویر تاریک تر از آنچیز که باید باشد به نظر خواهد آمد. قابل ذکر است که در حالت 48 مگاپیکسلی به دلیل غیر فعال شدن الگوریتم های کاهش نویز، می توان تصاویر با جزئیات بیشتری دریافت کرد. از جمله دیگر حالت هایی که قابل بحث است حالت Night Mode می باشد که با نوردهی به تصاویر در شب و یا محیط های کم نور از عکس های پر نور و با کیفیتی برخوردار خواهید شد.

گفتنی است که بدانید Mi 9T یا همان ردمی K20 برای زوم 2 برابر در شرایط نا مساعد، به سراغ دوربین تله فوتو نمی رود و به جای آن، از زوم دیجیتالی در دوربین اصلی بهره‌ می گیرد. این امر شاید در ابتدا کمی عجیب و غیر مامول به نظر برسد!، اما با توجه به سنسور بهتر و دیافراگم روشن تری که در دوربین اصلی قرار دارد چندان هم عجیب نیست.

در آخرین قسمت نوبت به دوربین فوق عریض ردمی K20 می رسد کهدر قسمت عکاسی در محیط های کم نور و یا تاریک، اصلا جالب نیست و یا حرفی برای گفتن ندارد و به طور کلی عکس هایی که در شرایط نامساعد تا به حال این موبایل در گرفته شده  دارای جزئیات بسیار پایینی می باشد که نور آن ها نیز در تمامی موارد به خوبی تنظیم نمی شود. با این حال اطلاعات رنگی در تصاویر نیز قابل قبول و قابل ارزیابی می باشند.

تصاویر Portrait

موبایل شیائومی Mi 9T برای ثبت تصاویر پرتره از تله فوتو بهره می گیرد، بنابراین باید در نظر داشته باشید که در محیط های کم نور، نباید انتظار زیادی از تصاویر Portrait و یا پرتره داشته باشید. لذا گفتنی است در زمانی که نور کافی در محیط مورد نظرتان وجود داشته باشد امکان ثبت تصاویر پرتره و با کیفیت ایجاد شود که به طور کلی عملکرد آن در زمینه تشخیص لبه های سوژه، بسیار عالی ارزیابی می شود.

سلفی

دوربین سلفی موبایل شیائومیMi 9T، پاپ یا جهنده از حسگر 20 مگاپیکسلی از پیکسل های 0.8 میکرونی پیروی می کند که در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.2 قرار می گیرد و از قابلیت فوکوس خودکار برخوردار نمی باشد. همچنین در محیط های روشن، این دوربین قادر به ثبت عکس هایی با جزئیات بسیار خوب رنگ های طبیعی می باشد که در صورت فعال بودن HDR محدود داینامیکی آن ها وسیع خواهد بود و حالت پرتره یا Portrait Mode هم برای این دوربین در نظر گرفته شده که در کنار آن می توان از فیلترهای منحصر به فرد و زیبایی هم استفاده نمود.

فیلمبرداری

حال که قسمت عکس برداری مورد بررسی قرار داده‌ایم وقت آن رسیده است که به سراغ فیلمبرداری برویم، موبایل شیائومی Mi 9T یا ردمی K20 توانایی فیلمبرداری در 4K,720P,1080P با نرخ فریم FPS 30 می باشد و فیلمبرداری در نرخ فریم FPS 60 در رزولوشن فول اچ دی نیز برای آن در نظر گرفته شده که در زمینه فیلمبرداری صحنه آهسته یا Slow Mode نیز باید گفت که این موبایل توانایی فیلمبرداری فول اچ دی با 120 فریم در ثانیه و همچنین فیلمبرداری با نرخ فریم های 240 و 960 است. ویدئوهای 4K و Full-HD ضبط شده با این گوشی در نرخ فریم  30 دارای جزئیات و کیفیت خوبی می باشد که رنگ های زنده و محدوده داینامیکی وسیع جزئی از ویژگی های این نوع فیلمبرداری است که موبایل Mi 9T برای کاربران به ارمغان می آورد.

لذا گفتنی است که دوربین تله فوتو امکان فیلمبرداری 4K ندارد و شیائومی به طور کلی در هر رزولوشنی، برای زوم 2 برابر سراغ دوربین تله فوتو نمی رود و به جای آن زوم دیجیتالی در دوربین اصلی استفاده می کند. آخرین موردی که باید در قبال فیلمبرداری بدانید این است که ویدئوهای 4K ثبت شده با دوربین فوق عریض در مقایسه با ویدئوهای ثبت شده با دوربین اصلی، دارای جزئیات نرم تری و با کیفیت تری می باشد.

باتری

باتری امر بسیار مهمی در تمامی موبایل های هوشمند در سراسر دنیا می باشد که شاید در چندین سال اخیر اهمیت زیادی برای این مسئله قائل نشده‌اند اما این روزها این مسئله هم مانند سایر موارد مهم برای یک تلفن همراه مورد توجه قرار گرفته است. در واقع موبایل Mi 9T با باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی، دارای بزرگترین باتری می باشد و از سایر اعضای خانوادی Mi 9 قدرتمندتر است. این مسئله در کنار استفاده از تراشه 8 نانومتری و نمایشگر اولید، باعث شده تا Mi 9T در زمینه شارژدهی کارکرد بسیار خوبی را برایتان داشته باشد. همچنین گفتنی است که این تلفن همراه شیائومی در تست پخش مداوم ویدئو سربلند بوده و بیش از 16 ساعت می تواند برایتان ویدئو پخش نماید.

در آخر شیائومی برای شارژ این باتری بزرگ، از نسل سوم فناوری شارژ سریع کولکام بهره گرفته شده که توان 18 واتی دارد. لذا جالب است بدانید که این موبایل تنها با 30 دقیقه توانایی شارژ شدن 43 درصدی را دارد و شارژ کامل آن نیز کمی بیشتر از 90 دقیقه طول می کشد.

نتیجه گیری و جمع بندی

اگر به صورت کامل این بررسی را دنبال کرده‌اید قطعا به دنبال نتیجه گیری هم خواهید گشت. این محصول از نظر صفحه نمایش و طراحی ایده‌آل و کاملا رازی کننده می باشد و تنها ایرادهایی که دارد وزن 191 گرمی و مکانیزم موتوری دوربین سلفی است که در بین موبایل های میان رده‌ای چینی ها هیچ ایرا و یا ضعف بزرگی به چشم نمی خورد. گفتنی است که این موبایل از نظر نرم افزاری و سخت افزاری ایده‌آل است و برای کسانی که طرفدار بازی می باشند بسیار مناسب است زیرا که از نظر اجرای بازی های جدید و بروز و همچنین نگه داری شارژ بسیار عالی می باشد اما اگر به دنبال عکاسی و یا فیلمبرداری کاملا حرفه‌ای می گردید بهتر است گزینه دیگری را مد نظر بگیرید زیرا که این محصول تا حدودی بین متوسط و حرفه‌ای می باشد و همچنین مورد آخر از نظر گوش دادن به موسیقی هم از صدای بسیار زیاد و با جزئیاتی را برخوردار نخواهید بود.

مشخصات کلیدی

  • تراشه اسنپدراگون 730
  • حافظه داخلی 128/64 گیگابایتی
  • حافظه رم 6 گیگابایتی
  • نمایشگر 6.39 اینچی سوپر آمولد
  • دوربین 48+13+8 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی
  • سیستم عامل اندروید 9 با رابط کاربری MIUI
  • باتری 4000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع


:: برچسب‌ها: بررسی شیائومی Mi 9T (ردمی K20) , شیائومی Mi 9T ,
:: بازدید از این مطلب : 678
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آبان 1398 | نظرات ()