نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

علت جوش چانه چیست ؟ تا به حال با معضل جوش‌ چانه روبرو بوده‌اید؟ آیا می‌دانید جوشهای کیستی چانه چیست؟ آیا می‌دانید جوش چانه نشانه چیست ؟ جوش‌ها مهمان‌های ناخوانده و بی‌خطری هستند که باعث آزار فرد می‌شوند؛ به خصوص زمانی که قرار است برای یک مهمانی مهم یا قرار کاری رسمی آماده شود و درست در همان لحظه متوجه یک یا چند جوش مزاحم بر روی چانه می‌شود.

در این مقاله قصد داریم در مورد در مورد جوش چانه صحبت کنیم این مقاله بر گرفته از یک مقاله در یک سایت است که منبع آن در آخر ذکر شده است و به دلیل بار پزشکی و علمی آن نظر ما و یا پیشنهاد ما نیست فقط در قالب یک مقاله کاربردی منتشر شده است و تقاضا می کنیم شما هم نظرتون رو راجع به این مقاله در بخش دیدگاه ها برای ما ارسال نمایید(منابع بررسی شود)

جوش‌ها و کیست‌های روی چانه معمولا در اثر نوسانات هورمونی در بازه‌های مختلف سنی رخ می‌دهند. در صورت خفیف بودن جوش‌ها می‌توان آن‌ها را در خانه به راحتی درمان نمود. اما در موارد شدید نیاز به درمان‌های قوی زیر نظر پزشک دارد.در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید.

گاهی هم جوشهای کیستی چانه در اثر آلودگی، چربی، رشد باکتری در منافذ پوست و … ایجاد می‌شوند. اگر شما هم می گویید جوش چانه خستم کرده و نمیدانید درمان جوش چانه چیست ، اصلا جای نگرانی نیست؛ زیرا قرار است در اینجا ما در رابطه با جوش دردناک چانه صحبت کنیم تا بدانید علت جوش زیر چانه و گردن چیست و به شما کمک کنیم تا چاره‌ای برای درمان انواع جوش کیستی روی چانه و آثار آن پیدا نمایید. پس تا آخر مطالب ما را همراهی کنید.

جوش زیر چانه و گردن نشانه چیست ؟ علت جوش چانه چیست؟

علت جوش زیر چانه و گردن چیست ؟ اکثر جوش‌ها هنگامی بروز می‌کنند که منافذ پوست یا فولیکول‌های مو بسته می‌شوند و چربی‌ها زیر پوست جمع می‌شوند. علت بروز آکنه و جوش‌ چانه چندان پیچیده نیست و می‌توان با درمان‌های پزشکی آنها‌ را به راحتی از بین برد.

این دسته از جوش‌ها بیشتر در سنین 15 الی 35 سال مشاهده می‌شود. براساس گزارشات و تحقیقات صورت گرفته می‌توان از محل بروز جوش آکنه به علت و دلیل آن به راحتی پی برد. برای جوش های کیستی چانه 3 علت عمده وجود دارد که در زیر با مهم‌ترین آن‌ها آشنا خواهید شد.

علت جوش زیر چانه و فک می تواند رژیم غذایی نادرست باشد، در صورتی که جوش‌ها بیشتر در وسط چانه ظاهر می‌شوند وقت آن رسیده که به سالم بودن رژیم غذاییتان شک کنید. معمولا افرادی که فاقد یک رژیم غذایی سالم و متعادل هستند در ناحیه چانه به خصوص وسط چانه دچار جوش می‌شوند. یکی دیگر از دلایل جوش چانه مشکلات روده‌ای است.

علت جوش دور لب و چانه ، مخصوصا در میان بانوان، نشانه‌ای از اختلال هورمونی است. اگر در اطراف چانه دچار جوش‌ کیستی شده‌اید، احتمالا مبتلا به مشکلات هورمونی یا بهم ریختگی هورمون شده‌اید. معمولا در دوران بلوغ، قاعدگی، بارداری و یائسگی شاهد این دسته از جوش‌ها خواهید بود. در پاسخ به سوال ” جوش چانه نشانه چیست ؟ ” مشکلات هورمونی می‌تواند دلیل جوش چانه باشد. همچنین این نوع از جوش چانه از رایج ترین علت جوش در چانه خانمها است.

علت جوش زیر چانه و گلو می تواند استرس باشد. استرس موجب می شود که جریان خون به سمت صورت و سر افزایش یابد. به دلیل ترشح هورمون کورتیزول خونرسانی به سطح پوست به شدت افزایش می یابد و همین امر علت جوش روی چانه و ایجاد التهاب و قرمزی است.

از دیگر دلایل و علت جوش چانه می‌توان به مواردی مانند کم خوابی، عصبی بودن، مصرف بیش از حد قهوه و مواد محرک اشاره کرد.

جوش چانه نشانه چه بیماری است ؟
در واقع در قسمت قبل به سوال ” جوش چانه نشانه چه بیماری است ” پاسخ دادیم اما تقسیم بندی گفته شده را نمی‌توان به طور دقیق درست دانست.

بسیاری از افراد تمایل دارند که بدانند جوش های زیر پوستی چانه نشانه چیست ؛ در ادامه به طور خلاصه توضیح داده ایم که علت جوش زیر چانه چیست. اگر تمایل دارید که به صورت دقیق تر بدانید جوش های زیر پوستی چانه نشانه چیست ، می توانید به قسمت جوش زیر چانه نشانه چه بیماری هایی است مراجعه کنید.

همچنین در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات بلاگ رسمی وب سایت دکتر احمدعلی رجب پور، در خصوص علت جوش زیر چانه و فک و نیز راه های درمان جوش زیر چانه صحبت کرده ایم که می توانید با مطالعه دقیق این قسمت ها، اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و بهترین راه را برای درمان جوش زیر چانه انتخاب کنید.

در هر صورت بهتر است درمان جوش های روی چانه را به موقع آغاز کنید؛ قبل از آنکه باعث آسیب دیدن بافت‌های پوستی شوند. برخی دیگر از دلیل جوش چانه به شرح زیر می‌باشد:

  • استفاده از آلات موسیقی آلوده؛
  • استفاده از کلاه آلوده؛
  • تراشیدن موهای صورت با استفاده از تیغ؛
  • استفاده از کرم‌های عطری؛
  • استعمال دخانیات؛
  • ژنتیک.

علت جوش کیستی چانه :

یکی از شایع‌ترین انواع جوش، جوش و آکنه کیستی در ناحیه چانه است که بیشتر در نوجوانان و زنان دیده می‌شود. علت جوش روی چانه این است که اکثر جوش‌های کیست مانند بیشتر در اثر تغییرات و نوسانات هومونی رخ می‌دهند.

آندروژن نوعی هورمون است که مسئولیت تحریک سبوم را بر عهده دارد. تولید سبوم بیش از حد طبیعی باعث تجمع چربی در منافذ و ایجاد جوش می‌شود. از آن جهت که افراد در تمام دوره‌های زندگی ممکن است دچار نوسانات هورمونی شوند، جوش های کیستی در هر زمان می‌توانند در هر قسمت از صورت به خصوص چانه ایجاد شوند.

البته براساس مطالعات مجله Clinical and Aethetic DermatologyTrusted Source جوش‌ها می‌توانند هشداری برای شروع افسردگی یا وجود اضطراب خفیف در زنان باشد.

استرس و اضطراب‌های مداوم باعث می‌شود که بدن وارد یک حالت مبارزه شود و علاوه بر این که علت جوش زیر چانه و گلو است ، این موضوع یک تهدید برای سلامتی به حساب می‌آید. به همین خاطر، بدن به این حالت واکنش می‌دهد که نتیجه آن افزایش ترشح هورمون آدرنالین و کورتیزول خواهد بود. آدرنالین فشار خون و ضربان قبل را بالا می‌برد. همچنین کورتیزول باعث آزاد شدن قند‌های بیشتری در خون می‌شود. در نتیجه منافد بسته شده و جوش‌ها ظاهر می‌شوند.

همانطور که مشاهده می‌کنید عوامل مختلفی در بروز جوش های کیستی نقش دارند. اما تعیین علت این مزاحم‌های بی‌خطر کاری دشوار نیست. تنها کافی است به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید و در رابطه با علت جوش دور لب و چانه خود با او مشورت کنید.

علائم آکنه‌های کیستی:

آکنه‌ کیستی چانه یکی از جدی‌ترین نوع جوش روی چانه محسوب می‌شود. این جوش‌ها کمی از جوش‌های عادی بزرگ‌تر هستند و عمق بیشتری دارند. به همین خاطر احتمال دارد بعد از بهبود باعث ایجاد حفره بر سطح پوست شوند. آکنه‌های کیستی کمی شبیه دمل‌های پوستی هستند. در زیر سایر خصوصیان جوشهای کیستی چانه آورده شده است:

  • کیست‌های بزرگ و پر چرک؛
  • برآمدگی‌های بزرگ سفید؛
  • قرمزی و التهاب؛
  • حساس به لمس.

جوش چانه یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی است که راهکارهای درمانی بسیاری دارد. در صورت مواجه با جوش‌های مزاحم و شدید بهتر است به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا شما را بیشتر در این زمینه راهنمایی کند. در این مقاله از سری مقالات دکتر رجب پور به علت جوش در چانه و دلایل و علت جوش زدن چانه و این موضوع که جوش های زیر پوستی چانه نشانه چیست، پرداختیم و متوجه شدیم که دلیل جوش چانه نشانه چیست. همچنین به نحوه درمان جوش های روی چانه پرداختیم. در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانید از طریق کامنت با ما در ارتباط باشید و یا نکاتی که از بیان آن غافل شدیم با ما و بقیه خوانندگان به اشتراک گذارید.



:: برچسب‌ها: جوش چانه ,
:: بازدید از این مطلب : 528
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

خرید پارکت لمینت را می توان یکی از بهترین ایده هایی دانست که برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی منزل می توان از آن استفاده کرد.

این یک محتوای تخصصی است و جز خدمات و یا اطلاعات ما محسوب نمی شود و در پایان منبع آن درج شده است لطفا منابع را بررسی نمایید...

پارکت لمینت ها هم زیبا هستند و محیط منزل را دنج تر و صمیمی تر جلوه می دهند و هم معایب سایر کفپوش های رایج در دکوراسیون داخلی را ندارند. بنابراین اگر بودجه محدودی دارد و قصد دارید تنها با تغییر برخی از عناصر به دکوراسیون منزلتان جانی تازه ببخشید حتماً خرید پارکت لمینت را در نظر داشته باشید. اگر به دنبال راهنمای انتخاب و خرید پارکت لمینت هستید، در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید.

خرید پارکت لمینت

پیش از آنکه بخواهیم به مبحث خرید لمینت بپردازیم بهتر است در ابتدا بدانیم که پارکت لمینت چیست؟ پارکت به پوشش هایی گفته میشود که معمولا از چوب و یا مشتقات آن ساخته می شوند و به اشکال مختلف قابل اجرا بر روی کف ساختمان میباشند. در گذشته بیشتر از مدل هایی که از چوب طبیعی بودند و در اشکال کوچک به صورت پازلی در کنار هم قرار میگرفتند استفاده میشد که آنها را با نام پارکت کف می شناسند؛ اما پارکت ها مشکلات فراوانی به همراه داشت که خرید پارکت لمینت جایگزین آن شد. از جمله آنها میتوان به تعمیر کردن و ساب و لاک زدن هر ساله اشاره نمود. اما امروزه با فناوری جدید انواع جدیدتری از کفپوش ها به بازار عرضه شده است که با نام پارکت لمینت یا لمینت کف شناخته می شوند. پارکت لمینت ها ظاهری بسیار شبیه به پارکت های تمام چوب دارند، با این حال مواد اولیه به کار رفته در آنها و مراحل پردازش و ساخت آنها کاملاً متفاوت است.

شرایط خرید پارکت لمینت

خوب قبل از اینکه اقدام به خرید پارکت لمینت کنید باید راجع به رنگ، متراژ، ضخامت و به طور کلی ویژگی های کلیدی این محصول آشنا شوید؛ در واقع دانستن این موارد به شما کمک خواهد کرد انتخاب محدودتر و درنهایت خرید پارکت بهتری داشته باشید، در ادامه به بررسی هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

انتخاب رنگ در خرید پارکت

پارکت لمینت ها در رنگ های متنوعی عرضه می شوند، شاید تا چند سال پیش خرید پارکت لمینت های تیره بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده بودند، اما اخیرا رنگ های روشن نیز جایگاه مناسبی برای خود پیدا کرده اند. رنگ های روشن و ملایم سفید، شیری، استخوانی، کالباسی و کرم از جمله رنگ های روشنی هستند که در دکوراسیون داخلی کاربرد زیادی دارند.

قهوه ای، گردویی و ماهاگونی نیز از جمله رنگ های تیره پارکت لمینت محسوب می شوند؛  کفپوش های رنگ تیره علی رغم اینکه بسیار شیک هستند، برای فضاهای بزرگ و پرنور هم مناسب هستند و اغلب در پذیرایی های لاکچری استفاده می شوند.

بهترین مدل ها در خرید پارکت
کفپوش لمینت را می توان از نظر شکل ظاهری و ویژگی های سطح به گروه های زیر تقسیم کرد. درواقع برای خرید پارکت لمینت می توان یکی از این موارد را در نظر گرفت.

طرح چوب: در این مدل سطح با روکش پوشیده می شود که آن را بسیار به چوب شبیه می کند، این نوع رایج ترین مدل موجود در بازار است.

های گلاس: در مدل های گلاس طی فرآیندهای خاصی سطح براق و درخشان می شود، به نحوی که در انواع مرغوب مثل آینه تصویر در آن مشخص است، استفاده از آن در فضاهای بزرگ و تالارها توصیه می شود.

برجسته (Embossed): در این نوع برجستگی های ریزی روی سطح را پوشانده و ضمن افزایش اصطکاک سطح که مانع سر خوردن فرش روی آن می شود ظاهری بسیار شبیه به چوب طبیعی دارد.

ساده: مدل ساده در ضمن سادگی جزو محبوب ترین پارکت لمینت ها می باشد و بدون طرح بوده و سطح صیقلی دارد.

شیاردار یا V-Groove: این محصول در ساختار خود میان هر یک از تایل ها درز یا شیار مشخصی وجود دارد، البته در مدل های دیگر نیز شیار وجود دارد با این تفاوت که در پارکت های وی گروو شیار ها کاملاً واضح است.

تفاوت پارکت و لمینت

به طور کلی تفاوت پارکت و لمینت را می توان از جنبه های مختلفی بررسی کرد. در ادامه سعی داریم با برخی از این تفاوت ها آشنا شویم.

جنس پارکت لمینت و پارکت کف

پارکت نوعی از کفپوش است که به طور کامل از چوب طبیعی ساخته شده است و روی آن فرآیندهای دیگری انجام نمیشود؛ فقط چوب درخت را به الوار تبدیل کرده و سپس به ابعاد مناسب برش می دهند و آن را با چسب به کف می چسبانند.

البته در نهایت سطح کار را با ساب و لاک می پوشانند، این نوع پارکت نیازمند نگهداری ویژه می باشد و به دلیل قیمت بالای آن از محبوبیت بالایی برخوردار نیست؛ در مقابل پارکت، لمینت قرار دارد که دارای ساختار چندلایه بوده و برخلاف پارکت از چوب طبیعی تهیه نشده است.

سطح با لایه ای پرینت شده مشابه چوب طبیعی پوشانده می شود که آن را بسیار شبیه به چوب می کند، لبه های لمینت دارای برجستگی ها و فرورفتگی هایی ست که اصطلاحاً به آن کلیک گفته می شود.

تفاوت در نحوه نصب لمینت کف و پارکت

به عقیده بسیاری از کارشناسان حوزه ساخت و تولید؛ مهم‌ ترین تفاوت پارکت و لمینت در نحوه‌ نصب میباشد، به این صورت که برای نصب پارکت باید از چسب مخصوصی استفاده شود که اینکار در صورت ماهر نبودن نصاب، دردسرهای زیادی را به همراه خواهد داشت؛ بعد از اینکه چسب خشک شد سطح پارکت را ساب زده و بعد یک لایه لاک روی آن اجرا میکنند، تقریبا ۲۴ ساعت بعد از اجرای پارکت میتوان وسایل منزل را روی آن چید.

اما لمینت‌ ها برای اجرا نیازی به چسب ندارند زیرا این محصولات در اطرف خود شیارهایی به نام کلیک دارند که به صورت نر و ماده درون هم قرار میگیرند و قفل میشوند، در نتیجه میتوان سطح وسیعی را خیلی سریع و بدون دردسر لمینت کرد، از طرفی به خاطر اینکه برای نصب آن‌ ها از چسب استفاده نمیشود به راحتی میتوان آن‌ ها را جمع و در جای دیگری دوباره نصب کرد.

قیمت پارکت و قیمت لمینت

به طور کلی به این دلیل که پارکت از چوب خام تهیه می شوند پس تعجبی ندارد که قیمت پارکت بالاتر از قیمت لمینت باشد. لمینت کف از فیبر با چگالی بالا تهیه می شوند و به همین دلیل با قیمت مناسب تری عرضه می شوند. به همین دلیل است که خرید پارکت را به افرادی توصیه می کنیم که بودجه محدودتری دارند.

نکاتی مهم خرید پارکت لمینت

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که هنگام خرید به مغازه دکوراسیون مراجعه کرده و فروشنده با چرب زبانی از عدم آگاهی شما استفاده کرده و جنس بی کیفیت را با قیمت بسیار بالا به شما بدهد در این شرایط میتوان گفت خرید اینترنتی و اطلاع از نظرات کاربران و اعتماد کرد به برند اینترنتی یک شرکت بسیار بهتر خواهد بود؛ در ادامه سعی می کنیم با دادن یک سری اطلاعات مفید شما را در زمینه لمینت پارکت کمک کنیم.

هنکام خرید پارکت لمینت توجه داشته باشید که بسیاری از فروشگاه ها هیچ گونه تعهدی نسبت به خریدار ندارند و در صورت هرگونه اشکال احتمالی، هیچ گونه موضوعی را قبول نمی کنند. به همین دلیل سعی کنید از فروشگاه های معتبر خریداری کنید و ترجیحا قبل از شروع کار با فروشگاه نمونه کارهای قبلی آن ها را ببینید؛

منبع: دکورچوب



:: برچسب‌ها: پارکت لمینت ,
:: بازدید از این مطلب : 509
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

در این مطلب ویژه در مورد یک نرم افزار ایرانی قصد داریم با شما صحبت کنیم در ادامه همراه وبلاگ ما باشید

نرم افزار crm ابزاری برای به ثمر رساندن استراتژی‌های CRM سازمان است. بنابراین بدون در نظر گرفتن هدف CRM در سازمان و سپس مدل‌‌سازی صحیح آن به فراخور نیازهای هر سازمان و همچنین بدون به‌‌کارگیری به‌روش‌ها و تجربیات موفق سازمان‌‌ها، نباید انتظار تحقق کامل اهداف حوزه مدیریت ارتباط با مشتری سازمان را داشته باشیم.

یک نرم افزار CRM قدرتمند باید قادر باشد تا تمامی نیازهای تعاملاتی (مدیریت یکپارچه کلیه کانال‌های ارتباطی سازمان)، عملیاتی (مدیریت یکپارچه کلیه امور بازاریابی، فروش و خدمات سازمان) و تحلیلی (داشبوردها و گزارشات تحلیلی صحیح، دقیق و در لحظه) را به‌ صورت جامع، یکپارچه و هوشمند، با به‌کارگیری آخرین دستاوردهای تکنولوژیکی مرتفع سازد. یک نرم افزار CRM خوب نه تنها باید نیازهای امروز سازمان را پوشش دهد بلکه باید تمامی نیازهای آتی سازمان را با انعطاف‌‌پذیری بالا و با قابلیت توسعه و بهبود مستمر مرتفع نماید تا از مسیر پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های جدید جا نماند.

اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری و نرم افزار CRM برای کسب و کارها بر کسی پوشیده نیست. سیستم‌های CRM می‌توانند نقشی مؤثر در راستای تحقق اهداف رقابتی کسب و کارها و سودآوری بیشتر ایفا نمایند. برخورداری از استراتژی درست CRM، آموزش پرسنل، پذیرش کاربران، همراهی و همکاری مدیران عالی، میانی و عملیاتی، شناخت درست از نیازمندی‌ها و انتخاب نرم افزار مناسب از جمله عواملی است که در این مسیر باید اکیدا مورد توجه قرار گیرند، در غیر این صورت هر یک از این عوامل به تنهایی می‌توانند موفقیت پیاده‌سازی سیستم‌های CRM را به چالش بکشند.

راهکار حرفه‌ای ارتباطات سازمانی

نرم افزار CRM تمام داده‌های مشتریان را در یک پایگاه داده متمرکز گردآوری کرده و باعث می‌شود تا دید جامعی از آنان شکل گیرد. سازمان‌ها از سیستم‌های CRM استفاده می‌كنند تا اطمینان حاصل نمایند كه داده‌های تماس و تعامل آنان با مشتریان (و بالعکس) در هر زمانی به آسانی قابل یافتن، طبقه‌بندی و اصلاح هستند. ذی‌نفعان می‌توانند به صورت سلسله مراتبی در یک شرکت یا سازمان واحد ذخیره شوند و به تیم‌های فروش نمای کلی از نحوه تعامل با کلیه کارمندان مربوط به یک مشتری را ارائه دهند.

راهکار حرفه‌ای خلق بینش، سنجش فعالیت‌های بازاریابی و ارتقای ROI

مهم‌ترین عامل جهت بهره‌گیری از نرم افزار CRM در تیم‌های بازاریابی شرکت‌ها، اجرای کمپین‌ها مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و دریافت اطلاعات مربوط به بازخوردهای هر کمپین و درج آن در سامانه CRM شرکت است. بدین ترتیب که بتوان نرخ بازگشت (ROI) کمپین مربوطه را محاسبه نموده و برای دفعات بعد برنامه‌ریزی بهتری برای آن داشت.

تیم‌های موفق بازاریابی از این طریق دائما در حال بهبود برنامه‌های بازاریابی و کمپین‌های خود هستند و ارتباط تنگاتنگی با تیم‌های فروش برای اطلاع از بازخوردهای کمپین‌ها دارند. از طرف دیگر، فرآیندهای اطلاع‌رسانی در بازاریابی از جمله دعوت نامه‌ها، همایش‌ها، تخفیفات، جشنواره‌ها و ... از طریق نرم افزار crm قابل انجام و پیگیری است.

راهکار حرفه‌ای افزایش فروش

CRM به طور سنتی ابزاری برای تسهیل فرآیند فروش است و اطلاعات و آگاهی‌های لازم را در طی فرآیند فروش به مدیریت و واحد فروش ارائه می‌دهد. نمای همه جانبه (دید 360 درجه) از مشتری به تیم‌های فروش کمک می‌کند تا تصمیمات دقیق‌تری را اتخاذ نمایند. این ابزارها کارایی و اثربخشی سازمانی را برای پیگیری اطلاعات مربوط به مشتری افزایش داده و به پرسنل فروش این امکان را می‌دهد تا روی کارهای خود، به بهترین وجه تمرکز کنند.

پرسنل فروش تعاملات خود با مشتریان را در قالب یادداشت‌ها یا مکالمات انجام شده در نرم افزار CRM ثبت و ضبط می‌کنند تا برای دفعات بعد که قصد رجوع به این اطلاعات را دارند، راحت‌تر به تاریخچه قبلی دسترسی داشته باشند. استفاده از امکاناتی همچون یادآوری زمان‌های پرداخت یا موعد پشتیبانی محصولات، کمک زیادی به افزایش سرعت و عملکرد آن‌ها خواهد کرد. از طرفی مدیران فروش و مدیران بالادستی، با مشاهده سوابق قبلی و گزارشات عملکردی، اهداف پیش‌بینی شده را رصد می‌کنند که در نتیجه می‌توان مسیر طی شده را جهت‌دهی کرده تا به اهداف از قبل برنامه‌ریزی شده دست یابند.

آشنایی بیشتر با راهکار فروش

راهکار حرفه‌ای بهبود فرایند خدمات

ارائه خدمات پشتیبانی مناسب و در زمان درست، جزء جدایی‌ناپذیر تعهدات شرکت‌ها برای محصولات یا خدمات ارائه شده است، از این رو، تسهیل فرآیند خدمت‌رسانی به مشتریان اهمیت زیادی خواهد داشت.

ارائه خدمات از کانال‌های ترجیحی مشتریان و کوتاه کردن فرآیند ارائه خدمت، یکی از دغدغه‌های مهم مدیران اجرایی محسوب می‌شود. پیگیری موردهای خدماتی مشتریان، پاسخگویی به سؤالات و ابهامات آنان، ایجاد پایگاه دانش و برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان از جمله موضوعاتی است که در بخش خدمات نرم افزار crm مورد توجه قرار می‌گیرد.

راهکار حرفه‌ای ارائه خدمات موبایلی

سیستم مدیریت اپلیکیشن موبایل مشتریان appSys با فراهم آوردن محیطی برای توسعه انواع اپلیکیشن‌های موبایل جهت دسته‌های مختلف ذی‌نفعان سازمان و کانال ارتباطی، کاربردی خواهد بود، تا ذی‌نفعان در هر زمان که نیاز داشته باشند اقدام به تعامل با سازمان نمایند. این سیستم در یکپارچگی با سیستم CRM سامانه های مدیریت پیاده خواهد شد، به این معنی که تمام سرویس‌های موجود در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری از طریق اپلیکیشن قابل ارائه بوده و با افزودن هر راهکار به بستر CRM می‌توان متناسب با آن، اپلیکیشن را توسعه داد و خدمت جدید را در زمان کوتاهی در اختیار مشتریان قرار داد.

اپلیکیشن موبایل مشتریان بر پایه دو پلتفرم اندروید و iOS و تحت قالب‌­های پیش فرض App سامانه­‌های مدیریت طراحی خواهد شد و در یکپارچگی با بستر CRM سازمان فعال خواهد بود. کلیه ارتباطات از طریق اپ‌های موبایل با سرور CRM به صورت آنلاین انجام می‌شود. لذا لازم است که کلیه کاربران اپلیکیشن (مشتریان) برای دریافت خدمات به بستر اینترنت متصل باشند.

نرم افزار CRM شرکت سامانه‌های مدیریت بر روی چه پلتفرمی توسعه داده شده است؟

شرکت سامانه‌های مدیریت نرم افزار CRM را بر روی یکی از بهترین پلتفرم‌های حال حاضر CRM، یعنی داینامیک CRM مایکروسافت و آخرین نسخه آن (Dynamics 365) توسعه داده است. داینامیک 365 تمامی اطلاعات مشتریان اعم از فرایندهای بازاریابی آن‌ها، محصولات و خدمات خریداری شده و همچنین نوع خدمات ارائه شده به آن‌ها را یکجا بر روی پروفایل مشتری به نمایش می‌گذارد که این خود باعث دید کلی بهتری نسبت به آن‌ها می‌شود. به کمک بهبود تعاملات با مشتریان، خدمات بهتری به آن‌ها ارائه خواهد شد که این خود باعث افزایش رضایتمندی مشتری، افزایش خرید او و وفاداری به برند می‌شود به علاوه اینکه با خودکارسازی برخی از فرایندهای فروش و بازاریابی، کسب‌وکارها می‌توانند کارایی خود را بالا برده و همچنین در زمان و هزینه صرفه‌جویی نمایند.

قابلیت‌های اپ موبایل یکپارچه با نرم افزار سی آر ام باعث می‌شود تا خدمات‌رسانی به مشتریان در هر زمان و مکانی میسر باشد که بدین ترتیب فرصت‌های بیشتری برای کسب‌وکارها ایجاد خواهد شد. قابلیت‌هایی که در بخش CRM تحلیلی در نظر گرفته شده است به سازمان‌ها کمک خواهد کرد تا گزارشات و داشبوردهای مدیریتی به‌موقع و به‌روزی را برای کمک به فرایندهای تصمیم‌گیری داشته باشند و در دنیای رقابتی امروز با سرعت بیشتری به سمت اهداف سازمانی خود حرکت نمایند.

 



:: برچسب‌ها: نرم افزار ,
:: بازدید از این مطلب : 533
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

در دلم گفتم: «خدایا این بچه من خیلی بچه خوبی است و بسیار هم فعال است، می‌خواهم او را به تو هدیه دهم. شهیدش کن. جنازه‌اش هم گم شود و نیاورند‎؛ مثل حضرت فاطمه که جنازه‌اش معلوم نیست کجا به خاک سپرده شده. دوست دارم روزی که آقا امام‌ زمان (عج) ظهور کردند و لایق بودم، بگوید که جنازه‌اش کجاست.»

 

حکایت عجیبی است ماجرای مادران انتظار؛ مادرانی که فرزندانشان یک روز برای جنگیدن از خانه رفته‌اند و هنوز نه خودشان بازگشته‌اند و نه تن و نه نشانی از رفتنشان؛ مادرانی که همچنان منتظرند که نشانی بیاید از جگرگوشه‌شان. روایت‌های مکرر در این میان روایت فراق است و زجر انتظار که ۴۰ سال از گذشتنش نه آن را کمرنگ کرده و نه تسکین داده است. در این میان اما روحیه برخی از مادران حیرت‌انگیز است. آنجا که شهادت پسرشان را افتخاری می‌دانند که نباید برای آن گریست و پیدا نشدن جنازه را هم - به تأسی از حضرت فاطمه زهرا (س) - با چنان ایمانی تحمل می‌کنند که در آن رنج و سختی‌ای نمی‌بینند.

خانم اقباله اشرفی‌گودرزی یکی از این مادران است؛ مادر شهید حسین اشرفی‌گودرزی. شهیدی که هجدهم مرداد ۱۳۴۵ در شهرری چشم به جهان گشود. پدرش محمدحسین، کارگر شرکت نفت بود؛ مردی خیر، مومن و انقلابی. حسین ۱۶ ساله و دانش‌آموز سوم متوسطه در رشته اقتصاد بود که با اصرار خودش و البته رضایت مادر و پدرش به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست‌ و یکم بهمن ۱۳۶۱ در فکه بر اثر اصابت ترکش توسط نیروهای عراقی شهید شد و تاکنون هم اثری از پیکرش به‌دست نیامده است. یعنی حدود ۴۰ سال است که اقباله، مادر او بدون هیچ اثر و نشانی نبود پسرش را تحمل کرده است. اقباله انتظار برای بازگشت پسرش را به انتظار برای ظهور امام‌زمان (عج) پیوند زده که چگونگی آن را در ادامه می‌خوانید.

این مادر اما هنوز همانند سال‌های جنگ فعال است؛ آن زمان در پشت جبهه و اکنون در عرصه اجتماعی. به‌گفته خودش تاکنون بیش از ۲۰۰ زوج را به خانه بخت فرستاده و شرایط ازدواج را برایشان فراهم کرده و دست خانواده‌های محروم بسیاری را گرفته است. خود و همسرش هر دو خیر هستند و در ساخت مسجد و دستگیری از محرومان و دیگر زمینه‌های اجتماعی هم فعالند.

مشروح گفت‌وگوی همشهری با اقباله اشرفی‌گودرزی، مادر شهید حسین اشرفی‌گودرزی که خودش را زن «انقلابی و مبارز» معرفی می‌کند در پی می‌آید.

شما با جبهه رفتن پسرتان موافق بودید یا این که با اصرار راضی شدید؟
بله. به‌راحتی پذیرفتم که حسین به جبهه برود؛ چون حرف اسلام در میان بود.

دلیل این نگاه شما چه بود و چرا رضایت داشتید که فرزند نوجوان‌تان را به جنگ بفرستید؟
شوهر من یک شخص خیر، انقلابی و مومن بود و مرا هوشیار کرده بود. ما اسلام را دوست داشتیم و برای حفظ اسلام و حفظ ناموس کشور بچه‌هایمان باید به جبهه می‌رفتند؛ از این‌رو من نه‌تنها مخالفتی نداشتم که خودم هم کاملا موافق بودم.

حسین آقا نخستین‌بار چگونه از شما خواست که به جبهه برود؟
اول که فکر می‌کرد شاید موافق نباشم به من التماس کرد که اجازه بدهم به جبهه برود، اما من راحت پذیرفتم و خودم او را بردم و راهی کردم.

آن زمان چند سال داشت؟
۱۶ سال و ۶‌ ماه داشت. البته هر ۴ پسر من هم بعدا به جبهه رفتند که ۲ نفرشان جانباز شدند و یکی از آنها بر اثر همان عوارض جانبازی حدود ۲ سال‌ونیم پیش فوت کرد.

دلتان چگونه راضی شد که همه پسرانتان به جبهه بروند؟
دلم راضی شد؛ چون اسلام در خطر بود. چرا آقا امام‌حسین (ع) برای ما این همه مهم است و این همه مبارزه کرد؟ چون او دید اگر نجنگد، چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند. پیروزی او در این جنگیدن و شهادتشان بود. امام‌حسین (ع) و فرزندانشان برای حفظ دین به شهادت رسیدند. من هم باید برای حفظ دین با جبهه رفتن فرزندانم موافقت می‌کردم.

همسرتان هم رضایت داشتند؟
بله. پدر شهید، خیری مسجدساز باایمان و باتقواست. ایشان از جوانی در راه امام خمینی (ره) بودند. وقتی بچه‌هایم خردسال بودند، ساواک پدرشان را از کار برکنار کرد؛ چون انقلابی و طرفدار امام (ره) بود.

اشاره کردید به امام خمینی (ره). سخنان ایشان و دیگر انقلابیون و حتی مداحی‌های آن زمان تا چه اندازه در اینکه شما و دیگر مادران با رضایت قلبی فرزندانتان را به جبهه بفرستید، تأثیر داشت؟
قطعا تأثیر زیادی داشت. سخنان امام (ره) روی ما خیلی تأثیر داشت؛ خصوصا ما که یک خانواده مذهبی و انقلابی بودیم.

آن زمان فضا چطور بود و با دیگر مادران تا چه اندازه ارتباط داشتید و آیا مادران رزمندگان از یکدیگر برای فرستادن فرزندانشان به جبهه الگو می‌گرفتند؟
بله صددرصد الگو می‌گرفتند. خود من همه ۸ سال دفاع‌مقدس را پشت جبهه با مادران رزمندگان کار می‌کردم و فعال بودیم. طبیعی است که در آن فضا همه از یکدیگر الگو می‌گرفتند.

چه فعالیت‌هایی می‌کردید؟
همه مدت ۸ سالی که دفاع‌مقدس طول کشید، زیرزمین خانه ما در اختیار مردم بود برای کمک‌های پشت جبهه. خودم به روضه‌ها و مراسم مختلف می‌رفتم و پول جمع می‌کردم. با این پول، شکر و شیشه و دیگر مواد لازم را می‌خریدم و با دیگر مادران برای رزمنده‌ها مربا و... درست می‌کردیم. همچنین با هم لباس می‌دوختیم یا شال و کلاه و... می‌بافتیم. اینها برخی از فعالیت‌هایی بود که ما مادران رزمنده‌ها با یکدیگر انجام می‌دادیم.

این کارها را در شهرری انجام می‌دادید؟
ما تا اوایل انقلاب در شهرری بودیم. بعد به تهران آمدیم و در همین خانه فعلی‌مان در تهرانپارس ساکن شدیم و این اقدامات در این خانه انجام می‌شد. در شهرری هم فعالیت انقلابی داشتیم، اما وقتی به تهران آمدیم و جنگ هم شروع شد، فعالیت ما هم چند برابر شد.

تعداد مادران فعال زیاد بود؟
بله خیلی بودیم. آن زمان از هرکس کمک می‌خواستیم می‌آمد و کمک می‌کرد. گاه مثلا ۲ گونی کاموا می‌آوردند و من در جلسات تقسیم می‌کردم و شال و کلاه می‌بافتیم.

پس خانه شما یکی از کانون‌های محلی برای جمع‌آوری و آماده‌سازی کمک به جبهه‌ها بود؟
بله. جمعه هر هفته یک کامیون مواد غذایی و کمکی از در خانه ما به جبهه‌ها می‌رفت.

شما چه زمانی مطلع شدید که حسین شهید شده است؟
بعد از اینکه به جبهه رفت، یک‌بار به مرخصی آمد و همدیگر را دیدیم و دوباره برای رفتن به جبهه او را همراهی و بدرقه کردم. این‌بار که رفت، شهید شد. آن زمان که تلفن نبود، یکی از همسایگان ما که دوست او بود، آمد و گفت حسین شهید شده است. بعد دیگر خبری نشد. تا اینکه ۴۰ روز بعد از بنیاد شهید شادگان نامه آمد که حسین شهید شده است و جنازه‌اش هم جامانده و برنگشته است.

بعدها از لحظه شهادتش خاطره‌ای یا روایتی برایتان تعریف نکرده‌اند؟
چرا. بعدها برایمان گفتند وقتی سینه‌اش گلوله (یا ترکش) خورده و هنوز زنده بود، نیروهای امدادی می‌خواهند او را برگردانند، اما او با اصرار از آنها می‌خواهد که اول دوستش را که او هم زخمی شده بود، ببرند و سپس بیایند و او را ببرند. بعد از آوردن دوستش موفق به بازگرداندن او نمی‌شوند و جنازه‌اش را هم پیدا نکردند.

چه روزی شهید شد؟
شب ۲۱ بهمن ۱۳۶۱ شهید شد.

از حال و هوای آن روزهای خودتان اگرخاطره‌ای هست، بگویید.
اجازه بدهید این خاطره را بگویم که همان ایام یک شب که می‌دانستم عملیات دارند و قرار است حمله کنند، در خانه داشتم گوشت چرخ می‌کردم. در دلم گفتم: «خدایا این بچه من خیلی بچه خوبی است و بسیار هم فعال است، می‌خواهم او را به تو هدیه دهم. شهیدش کن. جنازه‌اش هم گم شود و نیاورند‎؛ مثل حضرت فاطمه که جنازه‌اش معلوم نیست کجا به خاک سپرده شده. دوست دارم روزی که آقا امام‌زمان (عج) ظهور کردند و لایق بودم، بگوید که جنازه‌اش کجاست.»

یعنی دقیقا چیزی که اتفاق افتاد را همان شب از خدا خواستید؟
بله. دقیقا همین را خواستم.

این سال‌ها برایتان سخت نبوده که قبری، نشانه‌ای و جنازه‌ای از پسرتان نداشته‌اید؟
چه سختی باشد؟ من افتخار می‌کردم پسرم شهید شده. ۴ پسرم را به جبهه فرستادم. خودم آنها را به جبهه می‌فرستادم و افتخار می‌کردم که پسرم برای اسلام شهید شده است. بچه من که از حضرت علی‌اکبر بالاتر نبوده. از اهل‌بیت امام حسین (ع) که بالاتر نبوده. امام حسین (ع) آن همه شهید داد... حضرت قاسم، حضرت علی‌اکبر و علی‌اصغر و... . الان هم می‌گویم اگر روزی اسلام در خطر باشد، دوست دارم دوباره فرزندانم را خودم به جبهه بفرستم.

در لحظه‌ای که فهمیدید شهید شده است و پیکرش جا مانده، چه احساسی داشتید و در این سال‌ها هر وقت یاد ایشان می‌افتید، چه احساسی دارید؟
من وقتی فهمیدم که پسرم شهید شده یک قطره اشک هم نریختم؛ چون این اعتقاد که بچه من از اهل‌بیت امام‌حسین (ع) بالاتر نبوده به من قدرت می‌داد. هر وقت هم یادش می‌افتم افتخار می‌کنم و خوشحال می‌شوم که چیز ناقابلی داشتم که در راه خدا دادم. من این مواقع یاد مادر وهب می‌افتم که روز عاشورا وقتی سر پسرش را بریدند و برایش آوردند، سر را برداشت و به‌سوی لشکر دشمن پرتاب کرد و گفت ما آنچه در راه خدا داده‌ایم، پس نمی‌گیریم. اسلام بالاتر است یا بچه من؟

یعنی در این سال‌ها هیچ‌گاه برای پسرتان گریه نکرده‌اید؟
چرا گریه کرده‌ام. به‌هر حال انسان یک وقت‌هایی گریه می‌کند، اما من خیلی دوست ندارم که برای شهدا گریه کنم. بچه‌ای که برای اسلام داده‌ام، دیگر گریه ندارد. گریه کرده‌ام، اما آنقدر که برای پدر و مادرم گریه کرده‌ام برای پسر شهیدم گریه نکرده‌ام.

برای پیدا کردن پسرتان تاکنون به مناطق جنگی نرفته‌اید؟
تاکنون بارها به مناطق جنگی رفته‌ام؛ حداقل ۵، ۶ بار به مناطق جنگی رفته‌ام، اما نه برای یافتن پسرم، بلکه رفته‌ام تا از نزدیک ببینم رزمندگان در چه فضایی جنگیده‌اند و ببینم با چنگ و دندان چه چیزی را حفظ کرده‌اند. رفته‌ام که آن سرزمین و آن خاک و آن فضا را ببینم، اما برای جست‌وجوی پسرم نرفته‌ام.

یعنی تاکنون برای جست‌وجوی جنازه ایشان هیچ اقدامی نکرده‌اید؟
به‌خدا نه! به والله نه! همانطور که گفتم دوست دارم آقا امام‌زمان (عج) او را به من برگرداند. در غیر این صورت دوست دارم همچنان همانند حضرت زهرا (س) قبرش گمنام بماند.

منبع: همشهری آنلاین



:: برچسب‌ها: شهدا ,
:: بازدید از این مطلب : 485
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

احتمالاً تا کنون اصطلاح برق اضطراری به گوشتان خورده است. دیزل ژنراتور به عنوان نوعی مولد برق می‌تواند به عنوان تأمین کننده برق اضطراری معرفی شود. از این ابزار در موارد دیگری مثل تولید برق در جاهای دور افتاده نیز استفاده می‌شود. در واقع می‌توان در تعریف دیزل ژنراتور این گونه گفت که ترکیبی از ژنراتور، دیزل و برخی دیگر از متعلقات بوده و با هدف تولید جریان الکتریکی فعالیت می‌کند.

این ابزار جزو ملزومات هر صنعت و کسب و کارهای مربوط بوده و همراه با ساختار پیچیده ای که دارد، دارای فواید و کاربردهای بسیار زیادی است. در ادامه این مطلب به معرفی دیزل ژنراتور و بررسی کاربرد آن از جهات مختلف خواهیم پرداخت.

دیزل ژنراتور چیست؟

برای شروع خوب است ابتدا به این نکته اشاره کنیم که دیزل ژنراتور یک نوع دستگاه تبدیل کننده انرژی مکانیکی به دست آمده از منبعی خارجی به انرژی الکتریکی است. این دستگاه وظیفه تأمین برق در شرایط حساس را دارد. قطعاتی که در این دستگاه استفاده شده است، دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و به دلیل نقش مهمی که در عملکرد کلی آن دارد، معمولاً از اجناس مرغوب در تشکیل آن استفاده می‌شود. برخی از متعلقاتی که در کنار ژنراتور و موتور دیزل قرار می‌گیرد، به تفکیک شامل موارد زیر است:

  • شاسی
  • اتاقک پوشاننده برای کاهش صدا
  • قطع کننده‌های مدار
  • سیستم‌های کنترل کننده

لازم به ذکر است که دیزل ژنراتور را با نام موتور برق هم می‌شناسند. زیرا مانند سایر مولدهای الکتریکی در فرایندی که انجام می‌دهد، انرژی مکانیکی به دست آمده از سوختن را به ژنراتور منتقل کرده و در نهایت در قسمت خروجی، جریان برق ایجاد می‌کند.

جهت خرید دیزل ژنراتور می توانید به لینک زیر مراجعه کنید!

https://www.khabaronline.ir/news/1571425/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%AF%DB%8C%D8%B2%D9%84-%DA%98%D9%86%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D9%82

کاربردهای دیزل ژنراتور چیست؟

مهم‌ترین کاربردهای این دستگاه در عموم صنایع بزرگ و کوچک قابل رویت است. دیزل ژنراتورها بر اساس ساختاری متنوعی که دارند می‌توانند توانایی و کاربردهای مختلفی داشته باشند. در ادامه به بررسی دقیقی این کاربردهای مختلف خواهیم پرداخت.

تأمین برق در زمان قطعی در ساختمان‌ها

اساسی ترین و مهم ترین کاربرد این دستگاه، تولید برق اضطراری در شرایط حساس است. وجود این دستگاه در واحدهای اداری یا مسکونی باعث می‌شود تا در زمان قطعی برق شهری، این دستگاه با ایجاد نیروی الکتریکی و جریان برق، برق ساختمان را برای مدت کوتاهی تأمین کند.

بیمارستان‌ها

یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی که قطعی برق می‌تواند خسارات جانی و مالی بسیاری در آن به وجود بیاورد، بیمارستان‌ها هستند. دستگاه‌هایی که در بیمارستان برای درمان بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرند، تماماً به برق متصل هستند. به همین دلیل است که همه بیمارستان‌های دولتی و غیر دولتی به یک یا چند دیزل ژنراتور برای تأمین برق در مواقع اضطراری مجهز هستند.

واحدهای اداری و صنعتی

برخی از واحدهای صنعتی مثل شرکت‌های فعال در زمینه صنایع غذایی، برای تأمین برق لوازم مورد استفاده خود از دیزل ژنراتور استفاده می‌کنند. دلیل این موضوع این است که مهم‌ترین عاملی که در این صنایع وجود دارد، سلامت و کیفیت مواد غذایی بوده و در همین راستا، تأمین برق یخچال‌های عظیم کارخانه‌ها به وسیله این دستگاه جزو ملزومات است.

همچنین این الزام در واحدهای فناوری اطلاعات هم قابل مشاهده است. دستگاه‌ها و سیستم‌هایی که در این واحدها نصب هستند، فعالیتی بسیار حیاتی داشته و قطعی آن‌ها ممکن است خسارت‌هاي جبران ناپذیری به مشترکین شبکه‌های اینترنت وارد کند. در همین راستا، سرورها جزو دستگاه‌هایی هستند که به شدت به یک دیزل ژنراتور برای تأمین برق خود نیاز دارند.

یکی دیگر از صنایعی که عمده فعالیت خود را به کمک این دستگاه تولید کننده برق انجام می‌دهد، صنعت کشاورزی است. دیزل ژنراتور در این صنعت، وظیفه تأمین برق اکثر تجهیزات و دستگاه‌ها مثل تراکتور، خرمن کوبی، پمپ آبیاری و... را بر عهده دارد.

وسایل نقلیه

وسایل نقلیه سنگین جاده‌ای مثل کامیون معمولاً از موتورهای دیزلی استفاده می‌کنند. البته در بسیاری از کشورهای دیگر، از این دستگاه برای خودروهای شخصی و سبک هم استفاده می‌کنند که دارای محبوبیت زیادی نسبت به سایر خودروها هستند. همچنین امروزه در صنعت هوایی هم به وفور شاهد استفاده از این دستگاه هستیم. چرا که متخصصان و مهندسان به این نتیجه رسیده‌اند که هواپیماهایی که به کمک دیزل ژنراتورها کار می‌کنند بسیار به صرفه تر و باکیفیت تر از هواپیماهای بنزینی هستند.

در راستای این موارد ذکر شده، نکته قابل توجه دیگری هم وجود دارد و آن، کاربرد این موتورهای دیزلی در صنایع دریایی است. نیرو و انرژی تولید شده توسط این دستگاه‌ها به دلیل قدرت و شدتی که دارد، می‌تواند گزینه مناسبی برای تأمین انرژی مورد نیاز کشتی‌های غول پیکر در دریاها و اقیانوس‌ها باشد.

صنایع معدن

همانطور که احتمالاً می‌دانید، استخراج منابع طبیعی مثل نفت، طلا، نقره و... از دل زمین، امری دشوار است. به همین دلیل است که دستگاه‌هایی که برای این کار مورد استفاده قرار می‌گیرند نیازمند انرژی زیادی هستند. لذا از موتورهای دیزلی به منظور روشن نگه داشتن دریل و حفاری کردن معادن استفاده می‌شود.

انواع مختلف دیزل ژنراتور

این دستگاه‌ها بر اساس فاکتورهای متنوعی تقسیم بندی می‌شوند. اولین فاکتور تأثیرگذار، نوع سوخت مصرفی آن‌ها است. بر همین اساس دیزل ژنراتورها به سه دسته کلی زیر تقسیم بندی می‌شوند:

  • گاز سوز
  • گازوئیل سوز
  • دوگانه سوز

علاوه بر این، نوع برق خروجی آن‌ها نیز می‌تواند یکی از فاکتورهای این تقسیم بندی باشد که شامل دو دسته زیر می‌شود:

  • برق تک فاز (معمولاً برای مصارف خانگی)
  • برق سه فاز (صنایع)

حال نوبت به فاکتور سوم می‌رسد. نوع خنک کننده‌ها به عنوان یکی از قطعات اصلی این دستگاه می‌تواند آن را در دسته بندی جداگانه ای قرار دهد که به تفکیک شامل موارد زیر است:

  • آب خنک
  • هوا خنک

در آخر

دیزل ژنراتورها جزو آن دسته دستگاه‌های کاربردی هستند که در بسیاری از مواقع می‌تواند به داد بشر برسد. این دستگاه‌ها با هدف تولید نیروی برق در ابعاد و اندازه‌های مختلف طراحی شده و توانایی تولید برق با مقدارهای متفاوت برای تمام مصارف را دارند. ما سعی کردیم در این مقاله به معرفی دقیق این دستگاه و بررسی کاربردهای مهم  و تأثیرگذار آن در زمینه‌های مختلف بپردازیم.

 



:: برچسب‌ها: دیزل ژنراتور ,
:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 تير 1401 | نظرات ()